Hallo allemaal

hallo is al een tijdje geleden dat ik hier was,maar ik zit met een probleempje,ik kon vroeger met mijn mairlist onemen,maar nu slaan de meters niet meer uit op de mairlist,dus hij doet het niet,nu weet ik niet meer hoe mijn instellelingen op mairlist stonden en waar,kan iemand mij helpen aub
ik heb de advanced edtion 6.3.14 en werk et de d en r webstation alvast bedankt gr marc

Je weet hoe je geluid de pc binnenkomt? Kijk eens in de config van marlist.
Een voorbeeld van hoe instellingen kunnen staan:

ik kom er maar niet uit de metertjes slagen niet uit,geen opname,ik heb een screenshot gemaakt,kan iemand helpen aub op de mengtafel is het kanaal 6 waar de muziek opzit,maar als ik wil opnemen,gebeurd er niets,ik weet niet hoe het moet afgesteld worden,gr marc

Controleer wat er in de gemarkeerde velden voor afspeellijst 1 staat!

Alles wat daar is ingesteld heeft voorrang op bovenstaande standaard apparaten (daarom zetten professionals ook “Geen Audio-Uitgang” bovenaan :wink: )

Belangrijk: gebruik ALTIJD WASAPI (niet DirectSound!)

Vraag: Waarom kanaal 6 voor de speler? Het is bedoeld voor VoIP en kan overigens heel goed gebruikt worden als preview-kanaal. 3, 4 en 5 zijn de klassieke kanalen voor speler en cartwall…

(via google translator)

Spreekt er iets tegen de update naar 6.13.24? Uw versie is bijna twee jaar oud en er zijn in de tussentijd veel bugfixes uitgevoerd! :slight_smile:

Hallo ik had de instellingen veranderd naar jouw voorbeeld maar, geen verandering. Ik weet het niet meer, ik moet gewoon kunnen opnemen , de metertjes geven niks weer, en normaal heb ik er niets aangedaan, soms draaie ik een programma met de webstation en neem het op voor de stereotool klinkt goed, of andere dingen via het mengpaneel. Maar nu gaat het niet meer. Krijg overal muziek op maar de metertjes slagen niet uit voor opname Is er iemand me uit deze miserie kan helpen? Zou je me echt een plezier mee doen, alvast :pray:

Heb ik goed begrepen dat je een D&R webstation hebt? (zoniet gaat het video filmpje niet op)
Zoja, kijk eens naar deze video.

  1. Controleer eerst je geluidsinstellingen in Windows
  2. Vandaar uit ga je verder naar mAirlist.
  3. Kies altijd voor de WASAPI geluidskaarten.
  4. Een upgrade heeft als voordeel (versie 7) dat je na een Windows upgrade niet weer al je instellingen kwijt bent.
    D&R USB codec channel configuration for a Airlite, Airence or Airlab - YouTube
1 Like