Gesorteerde bestanden

In mAirlistDB heb ik een aantal mappen aangemaakt zoals 90s, 80s, Rock, etc. Ik importeer de muziek vanaf een harde schijf naar de map “ongesorteerd”, vervolgens beluister ik de nummers en sleep ze dan stuk voor stuk naar één van voorgenoemde mappen. Hierdoor staat alle muziek mooi gecategoriseerd.

Echter, best veel nummers in mappen met gesorteerde muziek bleken .mp3 en die rip ik daarom opnieuw vanaf CD in .wav formaat. Op de harde schijf wordt hierdoor elk .mp3 bestand vervangen door het betere .wav bestand.

Het probleem: In de mAirlistDB mappen (met de gesorteerde muziek), zijn de .mp3 bestanden door het vervangen niet langer benaderbaar… Is er ook een functie waarmee je kunt controleren of alle bestanden in die map nog wel te benaderen zijn?

Want anders moet ik alle muziek opnieuw gaan synchroniseren (nogal een langdurig proces…) en opnieuw uitzoeken en verdelen naar de mAirlistDB mappen. Ik heb al mijn muziek op de harde schijf opgeslagen als albums, dus synchronisatie zorgt er niet voor dat de muziek gelijk in de juiste mAirlistDB mappen terechtkomt.

Ik hoor graag hoe jullie dit doen??

Als ik het goed begrijp is de mp3 uitgezocht en goed.
Wat ik zou doen is gewoon de nieuwe Wav importeren en dan bij artiesten kijken zie je bij a-ha het zelfde nummer in mp3 en Wav dan neem je de informatie over van de mp3 rock pop jaar ect als het goed is gooi je de mp3 weg.

1 Like

Dit is vrij eenvoudig te doen:

Verwijder het mp3 bestand uit de map op je harde schijf/ netwerk schijf en plaats daarvoor in de plaats je wav bestand.

Als je nu gaat synchroniseren zul je in de linker kolom de nieuwe muziek zien (wav bestand) en in de rechter kolom het missende bestand (MP3).

Selecteer zowel het mp3 bestand als het wav bestand welke je daarvoor in de plaats wilt hebben en klik dan op “Join selected files”

Hiermee vervang je de link naar het oude mp3 bestand in de database naar het nieuwe wav bestand. Je hoeft hierna dus niet alles meer in te stellen.

Wel een tip om het database item zowel opnieuw te analiseren, normaliseren maar ook de cuepunten even na te lopen aangezien het audiobestenad toch enigszins anders kan zijn.

1 Like

Ja, geweldig, dit scheelt een heleboel werk. Bedankt!