Geluid wordt af en toe onderbroken

Het geluid uit Mairlist wordt steeds kort onderbroken. Gemiddeld 1x per 10 minuten. Het lijkt dan net of er ergens heel even een stekker uitgehaald wordt voor 2 seconden, en dan werkt alles weer. Waar zou dit aan kunnen liggen? Alle stekkers zitten namelijk goed in mijn mengpaneel, ik denk dat het in de geluids instellingen zit van Mairlist. Wellicht kunt u een half uurtje luisteren naar www.vathorstradio.nl, om het probleem te herkennen?

Ook lijkt mij de hardheid van de muziek, bv in mijn auto of mobiel te zacht. Wellicht staan er een heleboel dingen / instellingen verkeerd, ik hoor het graag!

Ik heb screenshots gemaakt van de geluidsinstellingen:



Een bug rapport is hier te bekijken:
[https://www.vathorstradio.nl/wp-content/uploads/bugreport.txt]

Groet,

Pascha van Hattem
www.vathorstradio.nl

Goedemiddag Pascha, ik heb net even naar de stream van Vathorst Radio geluisterd. Het door jou beschreven fenomeen noem ik een hick-up: het lijkt of de audio op de stream even gebufferd wordt. Ik heb dit wel 3 keer gehoord tijdens 1 liedje (van Gers Pardoel).

Aan de hand van de screenshots kan ik niet bepalen wat de oorzaak is. Ik neem aan dat je tijdens non-stop de audio niet via het mengpaneel laat lopen maar rechtstreeks naar de encoder? Kun je ook een screenshot plaatsen van de Encoder instellingen?





Hoi Adriaan, Bedankt voor je reactie!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Grzz Pascha

Hoi Pascha, het lastige voor mij is dat ik al jarenlang werk met mAirList V6 en niet bekend met de veranderingen in V7.

Belangrijk antwoord is op deze vraag: tijdens de non-stop, stuur je de audio rechtsreeks naar de encoder of via het mengpaneel?

Ik was tegelijkertijd op zoek naar deze instellingen:

Encoder

Je bedoelt rechtstreeks in de zin van, via USB kabel? En via het mengpaneel via Tulp Uitgang en microfoon ingang van de pc?
Ik heb een Behringer DX2000 USB mengpaneel.

Dan heb ik rechtsreeks :grin:

In mijn vorlge bericht, op laatste foto staan de instellingen die je vroeg, of bedoel je die niet?

Dat is niet wat ik bedoel :smile:

Het is in mAirList mogelijk, als je non-stop draait, om de audio vanuit mAirList direct naar de Encoder te routeren. Je mengpaneel wordt tijdens deze non-stop uren dan helemaal niet gebruikt. Dit wordt internal routing genoemd.
Een alternatief is om de output van je mengpaneel naar de Encoder te sturen. Dit wordt external routing genoemd. Nadeel van external routing is dat je mengpaneel altijd aan moet blijven staan en Ă©Ă©n kanaal (fader) open.

Hier vindt je meer info hierover: https://wiki.mairlist.com/features:encoder

Ik zie in de eerdere screenshots in de Audio Routing dat de players niet naar de Encoder gaan, dus ws external routing wordt toegepast. Op zich hoeft dit niet te leiden tot de hoorbare hick-ups. Deze kunnen ook een oorzaak buiten mAirList hebben (zeer aannemelijk zelfs).

Je kunt overwegen, bij wijze van test, internal routing toe te passen tijdens non-stop. Dit werkt het beste door een extra player toe te voegen en daarover de automaat (non-stop) te laten verlopen. Op het forum tref je hier verschillende topics over aan.

1 Like

Ik denk dat het probleem niet in de encoder zit.

Als ik programma’s opneem doe ik altijd de verbinding verbreken, met de line knop en verbinden. Ik ben dan offlinen met mijn radiostation via mairlist en de Auto DJ neemt het dan op internet over.

Tijdens de opname’s gebeuren de “hick ups” ook, dus het heeft naar mijn mening dus niet met encoder te maken.

Ik heb inderdaad altijd 1 schuif open van mijn mengpaneel. Toen ik begon met Mairlist, 2 jaar geleden had ik er nooit last van. Het is gekomen nadat ik een keer alle kabels uit de pc heb gehaald en de audio instellingen van mairlist opnieuw moest toewijzen. Wellicht wil je een keer bellen of meekijken via Anydesk of Teamviewer?

Ik kom regelmatig in Amersfoort :smiley:

Ik heb je een privébericht gestuurd @Adriaan

1 Like