geluid Mairlist 6.3.23

Hallo,
Ik draai nu op mairlist 6.3.23 maar ik krijg geen geluid uit de encoder. Terwijl er wel een stream is.
Waar doe ik iets fout. Ben a-technisch dus evt online hulp zou welkom zijn. instellingen stereotoo mss.
Geen idee.
groet,
Max Bokking

U moet eerst de TereoTool uitschakelen totdat er een signaal op de encoder is.

Heb je een mengpaneel? Zo ja, welke?

Hallo max,

we hebben wat meer informatie nodig om je te kunnen helpen.

  • Zend je uit met een mixer / met welke?
  • Hoe is uw audioroutering ingesteld (screenshots!)

Dan kunnen wij kijken waar de fout zit. Anders moeten we raden.

(Google vertaler)

Ee de klassieker: is de Line-ingang van de encoder geactiveerd?

(Google vertaler)

Bevor wir hier herumraten und möglicherweise verwirren: Wollen wir nicht einfach mal das Routing und Setup abwarten? :slightly_smiling_face:

Voordat we hier verder gaan met gissen en mogelijk verwarrend zijn: willen we niet gewoon afwachten hoe de routing en setup werken?

Oder erstmal nach der einfachsten Lösung schauen?

Es gibt viele “einfachste Lösungen”. Aus der Schilderung des Problems lassen sich ja doch einige Fehler vermuten - warum sollte man dafür etliche Fragen und Vermutungen stellen, statt auf fundierter Basis zu helfen?

[Google :netherlands:]
[:warning: Moderator]

Gentlemen!

Dit is de “Nederlands / Dutch” sectie van het forum. Als u persoonlijke discussies moet voeren over de juiste handelwijze in het Duits, verduidelijk dit dan op privéniveau.

Erg bedankt.

[/Moderator]

.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Hallo stefan,
Nee er zit geen mixer tussen.
Ik heb in mairlist de encoder aangezet met stereotool. Maar ook opgestart en stereotool uitgezet en de externe stereotool aangezet… De player wil niks starten. Als iemand daar naar wil kijken dan zou dat fijn zijn . Eventueel via “anydesk” Ik sta open voor hulp. en suggesties Maar ben geen techneut in deze. alvast dank ( maxbokking - maxhitradio24.nl

1 Like

[OT, Google :netherlands:]

In mijn ervaring staat de huidige versie van Anydesk alleen sessies van maximaal 30 minuten toe in de gratis versie. Daarna moet je opnieuw verbinding maken.
Ik weet niet of dit ook het geval is bij de oudere versies of dat dit in het algemeen geldt.

Houd hier rekening mee bij het verlenen van hulp op remote.

[/OT]

geen idee of dat 30 minuten is. Laten we kijken hoe het loopt. Dat is prima wat mij betreft. ik re-start het wel.

Hallo max

  • hoe ziet je audiorouting eruit in de configuratie? Kun je een screenshot maken en die hier uploaden?

  • hoe is de StereoTool geïntegreerd in uw mAirlist?

  • Je schreef dat de speler niet start. Luister je geen muziek of reageert de speler helemaal niet?

zo ziet het begin eruit… hoe en welke instellingen nodig heb weet ik niet.


mairlist draait nu wel. Maar in krijg geen stream naar buiten.

Ik wil heel graag helpen, maar beantwoord ook de vragen.

Elk systeem is anders en ik kan het niet raden… :wink:

Voor informatie:
Dit gaat over versie 6.3, en hier staat in de Configuratie nog “Audio apparaten”.
:wink:

1 Like


hopelijk kun je hier iets mee. Maar stereotool reageerde voorheen wel onderin. Maar nu niet meer. Komt het misschien doordat ik meerder stereotool op de PC heb staan?

Hallo max,

je hebt StereoTool waarschijnlijk verkeerd opgenomen.

Alleen de DSP Winamp-plug-in van de Thimeo-website werkt correct:
https://www.stereotool.com/download/dsp_stereo_tool_installer.exe

Installeer het door het .exe uit te voeren en selecteer het vervolgens in dit menu-item:

Daarna zou de StereoTool automatisch de soundprocessing moeten overnemen en doorgeven aan de encoder.

Houd er rekening mee dat de twee spelers moeten worden ingesteld voor de encoder in de audio-instellingen.

Als het niet lukt met deze stappen, plaats dan de instelling van dit menu-item:

Laat het ons weten als het nu voor u werkt!


Tot zover nog steeds geen geluid.
Als je mij toch online wil helpen, via Any desk dan zou dat fijn zijn.
alvast dank. Ik kom er zo niet uit. sorry.

Helaas bied ik geen ondersteuning via anydesk. Maar het zou zeker helpen als mijn vragen beantwoord worden :wink: