Export files uit mappen om te zien welke restricties hebben om mee te worden opgenomen in het maken van playliist

hallo,

ik zoek een manier om de muziekbestanden uit mijn mappen te exporteren, zodat ik (hopelijk) kan zien welke er beperkingen hebben, zodat deze niet worden opgenomen in het vormen/maken van playlists… in de csv-files die ik geprobeerd heb, staat dat niet in.
het idee is om, dan énkel de nummers te kunnen selecteren die NIET worden opgenomen bij het makan vd playlists, en deze te kunnen bekijken en eventueel terug ‘open’ te zetten, zodat deze wél terug worden opgenomen bij het maken van playlists… dit zou dan via een import ofzo moeten gebeuren. zonder aan de andere data van het muziekbestand te raken uiteraard…
iemand een idee ?

Ik probeer te begrijpen wat je precies bedoelt. Je wilt een lijst krijgen van alle tracks die wel in de database staan, maar niet in een playlist opgenomen worden omdat ze bijv. in een aparte map staan of om een andere reden?

Je zou hiervoor met scripting aan de gang kunnen, maar een beetje creatief denken zou ik zeggen: maak een aparte playlist met dezelfde regels als je huidige, zet de tijd dat een nummer (niet de artiest, enkel de track) niet opnieuw in de playlist opgenomen mag worden erg hoog, en genereer voor een langere tijd die playlist.

Dan zouden alle tracks in je playlist opgenomen moeten zijn en kun je door alle tracks in een lijst te bekijken kunnen sorteren op ingeplande datum. Degenen zonder ingeplande datum zullen dan niet in de playlist zijn opgenomen met een reden… dan die reden nog vinden :laughing:

hey, sorry voor het late antwoord…

ik had graag, op de 1 of andere manier, ingesloten tabel kunnen terugvinden in de export file (csv of andere) , zodat ik via excell makkelijk kan zien welke tracks er nu, al dan niet, worden opgenomen bij het maken van playlists…

ik kan dan gewoon die die nu NIET meedraaien eruit filteren en deze opnieuw bekijken en eventueel opnieuw laten meedraaien in de playlists…

kijk ff naar de screenshot anders…

als ik die info in een export kan terugvinden…dan kan ik aan de slag.

Je kan sorteren op type ‘Music’ en dan kijken in de kolom ‘laatst gepland’ of ‘volgende geplande’. Waar bij ‘volgende geplande’ niets staat en de laatst geplande datum is lang geleden, dan weet je dat die niet meer wordt gekozen. Die lijnen kan je selecteren en exporteren.

Maar de uur restricties kan je niet exporteren. Die optie heb ik nergens gevonden.
Welke variabelen je kan gebruiken, vind je hier:

thanks…

shame… i have to go through each song individualy, to find out if it’s included when generating playlists…

if these fields would appear in an export (excell), it would make life so much easier…

Chris