Event Start

Ik wil graag 24/7 elk uur automatisch een tijdsein af spelen. Ik weet niet welke instelling ik precies moet gebruiken. Wie weet dit wel?

Check this tutorial out.

https://wiki.mairlist.com/tutorials:mairlistdb:music-scheduling

For an automated 24/7 rotation you need to process this steps.

In Chapter 8 you‘ll find the description how to tell mAirlist when and how to load a playlist

It definitely needs some time to understand how it works, but once you got it it‘s super simple…

In addition: Insert the tijdsein as the first element in the hour template, not as a separate playlist.

Goedemiddag Jos, er is een hele makkelijke manier om elk uur een tijdsein te plannen in de playlist. Ik ga er hierbij vanuit dat je werkt met een mAirList Database en je playlisten genereerd met de Mini Scheduler: je hebt dan helemaal geen Event nodig (dit werkt niet via een Event).

Ik heb dit, dankzij Torben, al werkend sinds 2012:

"For the time announcement, create a folder in mAirListDB and put all 12 audio files into it. Then open the Properties dialog for each item, go to the Scheduling (older versions: Database) tab, and in the hour restriction grid, uncheck all hours but the one (well, two) that this file represents. For example, for the “2 o’clock” file, check all days in the 2 and 14 hour lines, and uncheck all others. (You can click the row/column headers to speed this up.)

When you’re done with that, you can simply use a “random item from folder” item, and the scheduler will “magically” pick the correct one each hour."

Ik neem aan dat dit voor zichzelf spreekt, als je hulp nodig hebt ben ik graag bereid deze te bieden.

2 Likes

Bedankt Adriaan
Ik ga ermee aan de slag. Ongetwijfeld zal ik je hulp nodig hebben…
gr Jos

Hoi @Josradio is het gelukt?

Heej Adriaan
Fijn dat je een berichtje stuurt. Een event start schema aanmaken lukt me we wel, maar hoe ik het schema automatisch moet af laten spelen in M-airlist player lukt nog niet. Daar weet jij vast en zeker de oplossing voor.

@Josradio Je hebt vrees ik de hele essentie van mijn reactie en die van @Stefan_Hillen gemist: je originele vraag (topicstart) was, hoe je in mAirList elk uur kunt voorzien van een tijdmelding. Toch? Ons antwoord is dat je dit niet via een Event hoeft te doen, maar via een gegeneerde playlist. Deze playlist laat je dan wel via een Event elk uur inladen en afspelen.

Of is je vraag hoe je een dergelijk Event aanmaakt en elke playlist elk uur automatisch laat starten? Het antwoord staat hier, helemaal onderaan: https://wiki.mairlist.com/tutorials:mairlistdb:music-scheduling Ter toelichting: dit is dus dezelfde playlist waarmee je ook je muziek, jingles e.d. inplant, dit is geen separate playlist.

1 Like

Bedankt voor de tip maar weer Adriaan
Nu zie ik dat op jouw eerste foto de instelling iets anders staat dan bij mij.
De “each hour” instelling stond bij mij niet juist.

Gr Jos

P.S. ik vind het programma top ( ben er pas een paar maanden in de avond uren mee bezig) moet alleen even zoeken in de vele mogelijkheden waar alles in te stellen is.
Maar daar is dit forum toch voor?

Nee, het grote verschil is dat bij @Adriaan vooral een database-afspeellijst wordt toegevoegd/geladen, d.w.z. een afspeellijst (“Append database playlist”) die automatisch door mAirlist is gegenereerd via de automatische planner, die muziek, jingles, tijdsignalen en andere elementen kan bevatten. dan gepland op verschillende tijdstippen. Het is dus niet nodig om per evenement een extra playlist te laden.

Maar het is belangrijk om de artikelen goed te lezen en de tips op te volgen. Alles wordt stap voor stap uitgelegd in mijn link… :wink:

1 Like

Het is gelukt👍
Bedankt

2 Likes