Encorder foutmelding

Beste mairlist gebruikers hoe krijg ik deze foutmelding gefixt als ik verbinding probeer te maken met me server

Hoor graag van jullie!

Beste @Stijnios de foutmelding “BASS error-1” is een soort verzamelnaam van allerlei mogelijke fouten in een encoder configuratie.

Ik veronderstel dat je probeert te verbinden met een Ice-cast server, klopt dat? Kun je een screenshot plaatsen van je encoder instellingen, zoals dit voorbeeld:

Ik maak verbinding met shoutcast? Dit is hoe het staat

Shoutcast? Klopt je Hostnaam of IP-adres dan wel? Volgens mij komt daar gĂ©Ă©n “mount” in voor.

Kan daar het probleem liggen dan? Komt in icecast wel mount voor dan? Anders probeer is dat morgen even en kom ik er daarna even op terug?

Vul bij host-name gewoon eens het IP-adres van de ShoutCast server in en test opnieuw. Check of het wachtwoord goed ingevuld staat!

Misschien ook even het stream ID invullen voor de volledigheid :wink:. Kan maar helpen!

Het is btw niet mij server maar bij een collega werkt dit allemaal wel? Precies het zelfde ingevuld en alles overgenomen? En met ander plug inn systeem werkt het streamen wel?

Heeft u mAirList toestemming gegeven in de firewall?

(via google vertaler)

Waar kan ik dat vinden?

heb btw als ik firewall uitzet deze error BASS Error 2, lame.exe missing

Staat “lame.exe” in de mAirlist folder? Zonder encoder zal de streaming encoder een fout geven.

Als die er niet in staat hoe kan ik die erin zetten!?

Dit antwoord is met de zoekfunctie op dit forum goed te vinden;

  • Zoek op het internet naar het bestand “Lame.exe” (mp3 encoder)
  • Kopieer dit bestand naar de mArList programma folder. Als je dit tijdens de installatie niet veranderd hebt, is dit meestal: C:\Program Files (x86)\mAirList
  • mAirList opnieuw opstarten en voila
streaming

https://lame.sourceforge.io/ Is dit er een betrouwbare site voor?

Lame MP3 is een van de beste programma’s voor het coderen van mp3-bestanden. De software is uitermate intuïtief en geschikt voor allerlei soorten geluids- en muziekverwerking.

Het programma bestaat uit twee onderdelen: Lame.exe, een mp3-coderingsrepertoire dat over het algemeen wordt gebruikt om cd’s af te spelen, en Lame-enc.dll (ICL 11,1), dat je kunt bedienen met behulp van de regedit-functie van Windows.

Let op dat je voor mAirList streaming dus enkel het bestand “Lame.Exe” nodig hebt!

Geen idee, het lijkt mij van wel.

Download het zip bestand van mAirlist, pak deze uit, en daarin staat de goede lame.exe versie.

Download | mAirList Radio Automation

1 Like

Topper!! Ga ik dat vnv even doen!

dan werkt die nog niet?

Ik was het even uit het oog verloren. Belangrijk bij “het werkt niet” is om te kijken of er een melding is met betrekking tot de fout. In de knoppenbalk, in het menu als je pijltje naast het oranje mAirlist logo klikt, zit de optie ‘SysteemLog’. Kijk of daar een encoder melding bij staat.