Encoder enz

mairlist is een mooi prgramma , maar vind het erg moeilijk in te stellen als noob , hoe zet ik bv de encoder vast in mairlist , zie nergens de klok waar haal ik die tevoorschijn je schijnt met 7.4 ook gelijk te kunnen opnemen , waar vind ik die fuctie ? de djs van het radiostation waar ik draai hebben nog nooit van mairlist gehoord , helaas kan ik dus daar geen hulp vragen . o ja en nog een vraag hoe zet je stereotool en configeer ik die ? lieftst zou ik geholpen worden ter paatse of via teamvieuwer of dergelijke , maar snap dat voor velen te veel werk is . dus tips zijn altijd welkom .

Goedenavond @harry37,

Ik herken je moedeloze gevoel van toen ik > 10 jaar geleden met mAirList begon te werken. mAirList biedt veel heel veel mogelijkheden waarvoor je heel veel kunt instellen. De vele functionaliteiten zijn fijn maar de vele bijbehorende instellingen maakt het ook wel weer complex. Het vraagt soms heel veel geduld en veel proberen totdat je het gewenste resultaat (en de logica :wink:) ziet.

Helaas is er sinds V3 (lang geleden) géén manual meer beschikbaar gemaakt. Wel kun je heel veel actuele info vinden in de Wiki https://wiki.mairlist.com/ en je treft heel veel behulpzame gebruikers op dit forum.

Wat ook helpt is het zeer gedetailleerd en duidelijk omschrijven wat je wilt bereiken. Uit bovenstaande tekst destileer ik niet meteen wat je wilt bereiken. Wat bedoel je bijvoorbeeld met je vraag: “hoe zet ik de encoder vast?”. En wat bedoel je met “ik zie nergens de klok?”.

ik ben al wat verder dankzij wat youtube filmples , maar het belankrijkste krijg ik maar niet voor elkaar en dat is geluid uit de encoder laten komen . dat vind ik op dit moment het belankrijkst, want ben nu uitgeschakeld bij de radio , en daar draait bijna iedereen sam , daar pas ik voor