ik heb mairlist , met een airmate draaien , en een airmeter , ik krijg het maar niet voor elkaar om de encoder op meerdere schuiven te krijgen , nu speelt hij alles af op 1 schuif en daar zie ik ook de encoder uitslaan ook player 2 gaat nu via hetzelfde kanaal , maar wil natuurlijk aparte schuiven waar heb je anders een mengpanneel voor er is iets in de config niet goed , wie weet raad?
ik heb wel een vraag. waarom stuur je de playlisten naar de encoder? als je ze allebei naar een aparte geluidskaart uitgang stuurt kun je ze op 2 kanalen op de mengtafel binnenkrijgen. De master uitgang van de Airmate stuur je dan naar de encoder om vervolgens naar de stream te sturen. Ik denk dat dit is wat je wilt bereiken?
dat wil ik bereiken ja , maar hoe doe je dat , ben al dagen aan het kloten ermee wordt er moedeloos van help
in jouw screenshot zie je voor player 1 en player 2 het kopje ‘afspelen’ stel op beide een aparte uitgang van je geluidskaart in. dan heb je de twee uitgangen om naar je mengtafel te sturen.
je stuurt ze nu naar ‘encoder’ en dus niet naar een fysieke uitgang
Dat heb ik gedaan , maar zie de encoder niet uitslaan nu , waar moet ik dat gaan instellen dan ?
Ik kan namelijk de master uitgang niet vinden , hoe weet ik welke dat is ?
Je geeft aan een d&r airmate te hebben. Dit is in principe een analoge tafel (met uitzondering van eventuele voip kanalen!). Om geluid van de pc naar de mengtafel te sturen zou je dus via een geluidskaart moeten werken. Van de geluidskaart in je PC moet je 2 uitgangen gebruiken om de uitgangen van player 1 en player 2 naar 2 kanalen op je mengtafel te sturen. En dus niet naar de encoder sturen zoals je in het sreenshot hebt ingesteld. (Je kunt er ook voor keizen om player 1 en player 2 naar dezelfde geluidskaartuitgang en ook zelfde fader op je mengtafel te sturen.
De “master uitgang” van de airmate zijn de output left en output right aansluitingen op de achterzijde van het apparaat (Bv de 2 XLR aansluitingen). Dit signaal stuur je terug naar een ingang van de geluidskaart om naar een encoder te sturen.
dat is niet helemaar waar wat de opstelling bij mij betreft , ik heb er namelijk een d&r airmeter tussen hamgen dat zijn al 3 geluidskaarten zie link D&R AIRMETER | Niehoff.nl eigenlijk is het nu eigenlijk een airence mengpaneel met dezelfde mogelijkheden . maar het is allemaal vreselijk om in te stellen vooral de encoder dus , ik heb de nieuwste versie mairlist 7.4 , maar als ik dan onder encoder kijk kan ik maar alleen geluidskaarten kiezen , op dit forum zie ik meerderer dingen onder de encoder staan zoals bv de line in die kan ik helemaal niet kiezen , vandaar dat i
k het misschien niet vooor elkaar krijg zie screenshot maar bij de meeste zie ik onder de encoder meerdere fucties
hoe kat het dat ik dat niet meer heb vind dat erg bijzonder . iemand een idee? misschien krijg ik daarom de encoder niet ingesteld.
ik denk dat ik je nu begrijp. je wilt een ingang instellen voor de encoder?
De geluidskaarten voor de players lijken nu op je screenshot van versie 7.4 goed ingesteld te staan.
de encoder die je nu in wilt stellen is een uitgang, maar je moet de ingang van de encoder hebben. In het screenshot van versie 7.4 staan het tabblad afspelen en opnemen. als je het tabblad opnemen aanklikt zie je alle inputs van mAirlist. hier kun je de line in instellen voor de encoder
Ik weet niet waar je de screenshot 7.4 ziet maar ik zie hem niet , maar ben onderhand in staat om de computer buiten te flikkeren , heb nog 1 mogelijkheid en dat is persoonlijke hulp , mag wat geld kosten iemand een idee die dat doet ? Een persoon of bedrijf?
Ik neem aan dat jouw eerdere screenshots is waarmee jij de instellingen wilt vergelijken. Jouw eerste screenshot (met ook mAirlist op de achtergrond) is versie 7.4. terwijl het tweede screenshot (alleen het configuratiescherm) versie 6.2 is.
Er zijn grote wijzigingen doorgevoerd met het lanceren van versie 7. o.a. ook de indeling van de geluidskaart instellingen in het configuratiescherm. Als je goed kijkt zie je in het 7.4 configuratiescherm twee tabbladen. afspelen en opnemen. afspelen zijn de uitgangen van mAirlist. opnemen zijn de ingangen voor mAirlist.
Bijdeze jouw eerdere screenshot waarbij ik de tabbladen aangeef:
hier nog een extra screenshot met de ingang instellingen voor audio in versie 7.
Hopelijk is nu wel duidelijk waar je dit kunt vinden. (De versie in het screenshot staat in het engels, vandaar playback en recording ipv afspelen en opnemen)
Zoals aangegeven zijn er grote veranderingen doorgevoerd sinds versie 7. Mijn tip is om goed te kijken als je tips zoekt in bv het forum of het over versie 6 of versie 7 gaat. Aangezien mAirlist een zeer uitgebreid programma is welke je echt helemaal naar je eigen hand kunt zetten is geduld ook wel belangrijk vrees ik…
Haha duidelijk nu , maar het is me toch nog gelukt ik had toevallig nog een oude config uit 2018 op de computer staan , die ingevoerd en verrek daar deed de encoder het wel , moest wel dingen gaan aanpassen en op goed geluk is dat nog gelukt ook , zelfs me faderstart dat ik al jaren niet meer voor elkaar kreeg werkt weer , heb nog 1 probleem en dat is op 1 kanaal waar ik de jingles doorheen stuur , een verschrikkelijke echo heb , als ik de line in aanzet van de encoder , dat is me nog niet gelukt om dat weg te krijgen , maar bedankt voor je hulp
fijn dat het gelukt is.
Je geeft aan dat je een echo hebt als je de encoder aanzet. heb je de afluistering van de encoder toevallig op hetzelfde kanaal staan als het kanaal waar de jingles op afgespeeld worden? lijkt me bijna de enige mogelijkheid aangezien je het alleen hebt als je de encoder aanzet.
Moet ik eerst even weten waar ik dat kan zoeken , geen idee namelijk
in de geluidskaartinstellingen waarvan de screenshots hier eerder gegeven zijn.