database vernieuwen

ik wil de database graag vernieuwen.De bedoeling is om hele nieuwe mappen met muziek in de database te plaatsen. Als ik bij opslagplaatsen de mappen zal verwijderen dan worden ze ook gelijk van mijn harde schijf verwijderd. Hoe kan ik deze mappen verwijderen zonder ze van mijn schijf worden verwijderd? Wie kan mij helpen…Alvast bedankt voor het meedenken.

Je kunt files uit de database verwijderen zonder dat deze bestanden van je harde schijf gewist worden. Als je in de database een file selecteert en in het lint op delete (verwijderen) drukt, dan vraagt mAirlist eerst of je zeker weet dat je de file uit de DB wenst te verwijderen. Als je dit bevestigt stelt mAirList de vraag of je het bestand ook fysiek van je harde schijf wenst te verwijderen. Dit kun je met “nee” beantwoorden.

Bovendien kun je files toch kopiëren naar een Storage op je harde schijf welke niet door mAirList gescand wordt. Dan kun je ze altijd weer terugplaatsen / verplaatsen, indien gewenst. Of begrijp ik de vraag verkeerd?

Het verwijderen uit de mappen (en niet uit de DB) wist ik inderdaad. De files kopiëren is inderdaad de meest simpele oplossing, daar had ik zelf wel even over mogen nadenken :-[. Helemaal top Adriaan, hier kan ik wat mee…thanks :wink: