Databank configuratie, miniplanner, ARTIESTGROEPEN

In de dataconfig van mAirlist heb ik een artiestenscheiding van 36 uur ingesteld zodat ik bijv. Neil Young maar 1x in de 36 uur voorbij hoor komen. Nu zijn er nogal wat artiesten en groepen aan hem gelieerd. En eigenlijk wil ik dan ook geen Crosby, Stills & Nash horen in die periode. Zie onderstaande screenshots:


Is dit de manier om dit te configureren?

PS Wat is de impact van de Selection Strategy? (Deze staat nu op Smart)

Klopt. Als je dan op ok drukt maakt mAirlist er een regel van en zal dan met de artiestseperatie de in die regel opgenomen artiesten meenemen.

1 Like

Ik zag dat je nog een vraag had over de strategie slectie.
Deze bepalen hoe een nummer gekozen wordt tijdens het plannen van de playlisten.
Er zijn inderdaad 3 verschillende keuzes

Smart - Dit is de ‘standaard’ waarbij alle ingestelde separaties worden gebruikt

Rotation - Alle ingestelde separaties(!) worden genegeerd en het laatst gespeelde item wordt als eerste ingepland

Random - Er wordt niet gekeken naar ingestelde separaties en ook niet naar wanneer een item voor het laatst is afgespeeld. Ze worden echt random gekozen.

Voor de ‘Smart’ strategie kan de ‘Rotatie variantie" worden aangepast (0-99). Hoe hoger deze variantie, hoe waarschijnlijker het is dat de planner afwijkt van een strikte rotatie.

1 Like