Recent een D&R Airence aangeschaft ipv van mijn Rode Pro II
Krijg het alleen niet aan het werk, is er iemand die screenshots kan plaatsen van de audio routing en encoder settings
Ik gebruik 2 players, de cartwall, en 1 microfoon
Ben al dagen aan het stoeien
Heb een Mairlist pro 6 en 7 license
Alvast dank
Je hebt 4 geluidskaarten in de Airence in en out.
Voor de players en cartwall gebruik je out die moet je eerst vinden.
Klik op het speakertje onder in de taakbalk dan geluidsinstellingen.
Daar krijg je pagina met al je geluidskaarten 4 daarvan zijn gelijk met oplopend nummer.
Boven op de Airence zitten input schakelaars die indrukken (usb).
Dan weer naar die pagina in windows klik op een van de 4 geluidskaarten .
Op de 2 de pagina staat test klik en nu een voor een de eerste 4 faders omhoog, uit een komt nu een pingel links rechts dan weet je usb (nummer) hoort bij die fader.
Dat doe je tot je ze allemaal hebt.
Dan open je instellingen maillijst en voeg je ze toe aan players en cartwall.
De encoder moet totaal signaal van de Airence krijgen dat vind je als de pagina (windows) door scrolt naar uitvoer daar vindt je weer de zelfde 4 kaarten op een vindt je totaal dat voor je in bij encoder als line input.
Dag Henk,
Dank voor je bericht, heb er inmiddels redelijk geluid uit
Voicetracken gaat ook met wat trucjes en knopjes indrukken,
Alleen het aansluiten van “studio” monitoren, speakers dus krijg ik geen enkel geluid uit.
Heb jij een suggestie ?
Heb jij wat gedaan met de keyboard mapper ?
Studio monitoren heb ik op een oude versterker die staat op ongeveer de helft.
Kan nu niet kijken (vakantie)
Maar je gebruikt een stereo tulp die sluit je achter op de master unit aan ,staat boven master en je kan het op 2 aansluiten crm zit in het midden dan kan je met de crm knop volume bepalen.
Of zoals ik het heb prog zit eronder en dan gebruik je bovenste van de 3 knoppen boven Airence.
Weet niet zeker maar geloof dat alleen met prog audio stil is bij mic open.
Tip als je nog ergens een externe audio interface hebt zet je in mairlist alle pfl op dat kanaal + de mixeditor.
Dan zit er bovenop onder de meters 3 knoppen middelste ext input druk die in en je hebt alle pfl terwijl je uitzending gewoon doorloopt op de master.
Keyboard mapper gebruik je niet in combinatie met mairlist.
Sterkte ermee