Cue control velleman

Beste gebruikers,

Ik loop tegen een probleem aan. Ik heb thuis een d&r airlab mk1. Daar heb ik een velleman vm110n aan gekoppeld met mairlist. Dat werkt prima. Maar ik kan de cue/pfl player niet gestart krijgen met de cue knop op mn mengtafel.
Nu heeft mijn mengtafel een stereo jack 6.3mm remote connector. De tip van de plug is ON de ring is CUE CONTROL en de sleeve is GROUND. Ik heb de tip en ring met elkaar verbonden maar zonder succes.
Via de remotecontrol functie in het menu van mairlist kun je ook niet een dubbele functie selecteren.
Is hier een oplossing voor of doe ik iets verkeerd.

Gr een nieuwe mairlist gebruiker.

Dubbele functies zijn heel goed mogelijk. De afzonderlijke commando’s worden gescheiden door een ; Bijvoorbeeld:

Hoe sluit je dat dan aan op je velleman kit?
Ik heb namelijk achter in mijn airlab de remote ingang gebruikt, in de handleiding van de airlab staat dat de ring de cue control moet schakelen maar dat gebeurd dus niet. En in Mairlist lukt het ook niet.

Automatische vertaling

Ik heb de D&R Airlite, maar de procedure zou hetzelfde moeten zijn. De VELLEMAN is via USB met de PC verbonden en mAirlist communiceert met de VELLEMAN via een achtergrondscript.

Heb laatst een airence gekocht en dagen lopen zoeken dat de velleman de player niet wou starten.
Gebruik te telco kanalen niet en wou daar de jingle players op (start comando via velleman) bleek dat de airence een jumper op de telco kaart heeft die standaard op lamp aan bij beller staat. Ken de airlab niet mischien ook zo’n jumper?

De cue remote functie in het Airlab werkt alleen in de andere richting: Als je PFL start in mAirList, kan de cue functie geactiveerd worden op het corresponderende kanaal. Dit vereist een USB-interface à la Velleman of I/O-Warrior en een script in mAirList.

Zoals ik het na een korte bestudering van de gebruiksaanwijzing zie, is een functie zoals je nastreeft (helaas) niet mogelijk omdat de bijbehorende remote OUT niet aanwezig is. Dit zou veel handwerk vergen, bijvoorbeeld het aftappen van de status van de cue LED door middel van een in serie geschakelde optocoupler.


Vertaald met Google.