Cross van hook sweeper?

Ik ben aan het experimenteren met hooks. Na wat puzzelen is het gelukt om ieder uur een keurig hook overzichtje af te laten spelen. Ik zou het mooi vinden als de sweeper een cross doet met de volgende hook. Het schijnt te kunnen volgens posts van Uli maar mij lukt het niet. Ik heb de sweep audio file via filetagger en ook via de cue-points editor een “start next” gegeven, maar tijdens het afspelen van de hooks wordt het niet gebruikt. Iemand enig idee?

Hi @ellenam,

Heb je deze post al gezien en gelezen misschien helpt dat.

Hi Frank,

Klopt, deze post heb ik inderdaad gezien en ik heb precies gedaan wat er staat. Alleen werkt het bij mij niet, althans, de hook sweeper wordt in zijn geheel afgespeeld in plaats van de cross bij “start next”.

Hi,

Vragen 1: Heb je laatst ge-update naar
een nieuwere versie,
2⁰} ook uur<: Heeft het wel gewerkt?

          3: Welke versie gebruik je nu?

Hi Frank,
Ik heb een tijdje gewerkt met versie 7.1.9 build 5255. Toen ik de cross met de hook sweeper niet aan de gang kreeg, heb ik de versie/build bijgewerkt naar 7.3.4. Eigenlijk met het idee dat het mogelijk een bug was die opgelost was in een nieuwe versie. De cross met de hook sweeper heeft nooit gewerkt, zowel niet in Auto mode in een playlist als met een los gegenereerde hook container in Assist mode.

Het probleem kan niet zo goed worden begrepen via de Google-vertaler. Is het zo dat de Sweeper / Separator volledig wordt afgespeeld, ook al is er een “Start Next” ingesteld?

Hi Stefan,

Dit is precies het probleem. Ik zie wel dat de “start next” in de database staat. Bij andere audio tracks, bijvoorbeeld muziek, werkt de start next prima.

Is het mogelijk dat hier ten onrechte “Start Next” wordt gebruikt?

Met “Start Next” wordt alleen de volgende track gestart, terwijl de huidige doorgaat tot de EOF (einde van bestand of cue out).

Als ik het goed heb begrepen, zou dat hier niet mogen gebeuren - dan zou er een fade-outpunt moeten worden ingesteld zodat de veegmachine uitvaagt en niet verder de hook in gaat.

(Het is ook mogelijk om Start Next en Fade Out te combineren)

Wil je dit alsjeblieft eens proberen?

Hi Stefan,

Ik ga het proberen en ik laat het je weten.

1 Like

Hi Stefan,
Vreemd genoeg geen enkel verschil of effect. Ik check het door handmatig drie tracks in de playlist te slepen die in “Assist” mode staat, vervolgens maak ik een “Hook-container” aan en die sleep ik naar één van de cartplayers. Als ik de hook container afspeel dan wordt de hook sweeper helemaal afgespeeld. Ondanks dat ik een “start next” en “fade” heb ingesteld.