Connecten met een shoutcast of icecast werkt niet

Dag beste,

Ik heb een probleem met het connecten met de ingebouwde encoder van mairlist. Als ik alle stream gegevens correct invoer en dan achterna verbind klik blijft deze laden en verbind hij niet. Kan je me helpen?
image

Beste JariMinne,

ik vrees dat dit te weinig info is om je te kunnen helpen. Kun je beschrijven (en / of screenshots posten) wat je wilt bereiken en wat je dan waar invoert?

Hoi @JariMinne,
u hebt de toegangsgegevens voor de stream waarschijnlijk al correct ingevoerd.

Als de encoder geen verbinding kan maken met de server, zou u een foutmelding moeten krijgen. Was dat zo?

Uit mijn persoonlijke ervaring retourneert de IceCast-server geen luisteraarnummers, om welke reden dan ook.Maar misschien was het alleen bij mij en is het anders bij de andere gebruikers hier in het forum die via IceCast verzenden.

gerelateerde groeten Peter

vertaald met Google

Dag Peter, mijn encoder blijft verbinden maar ik krijg niks van foutmelding. Ik heb dit inmiddels als getest met 2 verschillende streams. Voorheen heb ik wel gewoon kunnen connecten met een stream maar nu blijft die verbinden. Is er hier een oplossing voor?

En ik krijg inderdaad ook geen luisteraantallen te zien.

Als ik wil verbinden met de stream, blijft die op verbinden staan. Hij is dus eigenlijk niet geconnect en blijft maar op ‘verbinden…’ staan. Daarnaast heeft hij ook niks aan van foutmelding.

Kun je een screenshot van de ingevoerde streamgegevens posten?

@JariMinne
Na het opnieuw lezen van de vertaling, denk ik dat ik heb bedacht wat je bedoelt:

Open de configuratie …
dan klik je op encoder
en daar ziet u de vermelde verbindingen, die u vervolgens dienovereenkomstig kunt selecteren …

Misschien zit er een raadsel in uw probleem …

Peter

vertaald door Google

Goedemorgen @JariMinne ,
als ik het nu goed begrijp:
Je klikt op Connect en de encoder maakt verbinding met de stream. Klopt dat tot nu toe?
Maar je denkt dat de encoder geen verbinding heeft gemaakt met de stream. Heb ik dat goed begrepen?

Zo ja, dan zou je onderaan de rij in het afspeelvenster moeten zien:
“Encoder: verbinding met server xyz tot stand gebracht.”

Het feit dat je het aantal luisteraars niet ziet is omdat je een vinkje hebt in de configuratie
“Ophalen aantal luisteraars”
dan zal de ShoutCast-server ook het aantal luisteraars weergeven.

Groeten Peter

Dag Peter,

De status van de encoder blijft op ‘Verbinding…’ staat. Hij verbindt dus niet met de encoder hij blijft maar laden zonder iets aan te geven. Ik ben dus niet verbonden met de encoder.

@JariMinne
Nu vermoed ik dat je iets had kunnen uitwisselen in de toegangsgegevens naar de server.

Is het mogelijk dat u probeert verbinding te maken met de Icecast Server met de toegangsgegevens die bedoeld zijn voor de ShoutCast-server en vice versa?

Als dat het geval is, kan de encoder er mogelijk niets mee doen en vervolgens proberen een verbinding tot stand te brengen die niet bestaat.

Controleer nogmaals uw inloggegevens.
Voer het wachtwoord niet in via “Kopiëren” en “Plakken”. dat veroorzaakt problemen.
Hier is het raadzaam om het wachtwoord handmatig in te voeren.

Vriendelijke groeten Peter

  • Is het mogelijk dat u probeert verbinding te maken met de Icecast Server met de toegangsgegevens die bedoeld zijn voor de ShoutCast-server en vice versa?

Nee, dit is juist ingesteld + ik heb het nagecheckt.

  • Controleer nogmaals uw inloggegevens.
    Voer het wachtwoord niet in via “Kopiëren” en “Plakken”. dat veroorzaakt problemen.
    Hier is het raadzaam om het wachtwoord handmatig in te voeren.

Ik heb dit ook nog eens opnieuw geprobeerd + een andere stream gemaakt via listentomyradio en met deze kan ik ook niet connecten.

Ik heb inmiddels mAirlist ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niks hielp…

Goedemorgen @JariMinne

Als de toegangsgegevens tot de server allemaal correct zijn en de encoder geen verbinding met de server tot stand brengt, kan dit alleen komen door de firewall van uw pc.

Schakel de firewall even uit van de pc en probeer het opnieuw.

Als het werkt, moet u de toegangsrechten voor uitgaande verbindingen in de firewall toestaan.

Groeten Peter

Volgens mij moet je stream ID invullen. Vaak is dat een 1

Bedankt voor alle mogelijke oplossingen. Na even zoeken heb ik het gevonden. Het probleem was dus dan de URL niet de rechtstreekse URL is van de stream maar een omweg als je snapt wat ik bedoel.