Bass 2 error

Elke week neem ik m’n programma op om het nog twee keer te herhalen. Het betreft een WAV bestand van 2 uur. Ik sleep het bestand op twee dagen/tijdstippen in de database en dat gaat altijd prima. Gisteravond startte m’n programma niet en vanmiddag bij de tweede herhaling weer niet. Het is wel consequent… MAirlist gaf foutmelding bass error 2. Toen ik het bestand in mAirlist in de playlist sleepte begon het direct te spelen. Ik doe dit al bijna twee jaar zo en nu twee keer achter elkaar de mist in.

Toen m’n opgenomen programma afgelopen was startte mAirlist de volgende track uit de reguliere playlist ook wat haperend, maar nu draait het weer prima. In de log zag ik geen afwijking.

Iemand een idee waarom ik nu ineens deze foutmelding krijg? Dank alvast voor je hulp.

Goedenavond Menno, de foutmelding “Bass error 2” kan verschillende oorzaken hebben en komt meestal voor als het de encoder niet lukt om met een streamserver te verbinden. Uit jouw beschrijving concludeer ik dat dit hier niet het geval lijkt te zijn.

Meestal staat er nog extra tekst voor de melding “Bass error 2”, zoals “Fout bij het verbinden” of “Fout bij het starten van het encoderproces”. Heb je een dergelijke melding gezien?

Hi Adriaan. Fijn dat je reageert. Nee, dat was de enige melding. De stream draaide gewoon. Het wav-bestand werd bij het nieuwe uur ingeladen zoals ik dat al bijna twee jaar doe.

De continuïteit van de stream is overigens ook niet helemaal in orde. Soms, op willekeurige momenten (zo lijkt het) wordt de stream zomaar verbroken en kan alleen hersteld worden door mAirlist opnieuw op te starten. Ik heb het een keer horen gebeuren. Track afgelopen en liep helemaal uit en de volgende werd wel gestart maar niet uitgezonden op de stream. De id3 taginfo loopt wel gewoon door. Aan de tracks kan ik niks zien, er staat geen actie om de stream uit te zetten. Maar goed, dit is een ander topic

Deze fout is niet meer voorgekomen.