Audio devices instellingen

Jawel, het is weer zover: de grootste ergernis van Windows 10 in combinatie met mAirList. :frowning:

Vandaag is een Windows 10 Update uitgevoerd en daarna de uitzend PC herstart. Als ik nu de external routing instelling https://www.mairlist.com/dokuwiki/features:encoder (dus via mijn D& AirLite mengpaneel) wil kiezen, is er op geen enkele opname kanaal uitslag. Ik kan de uitzending via de ingebouwde speakers in de PC horen, maar dat is niet wat ik wil.

Ik wil in Encoder de Line Input weer op “Prog” hebben, maar ik ben mijn instellingen weer eens kwijt. Wie kan mij helpen?


2018-02-02_17-38-41.jpg

Hoi Adriaan,

Dit probleem heb ik ook gehad, je moet helemaal opnieuw je kanalen toewijzen op je pc.
De namen die er nu bij staan kloppen gewoon niet meer.(tenminste bij mij dan)

Dus via je config audio test sound doen en kijken welk kanaal er reageert in windows.
En de nieuwe naam geven…
Jouw kanaal 4 op je airlite kan dus nu 3 usb zijn en kanaal 7= bijv. 2 usb…

Misschien helpt deze info

Groeten Harco

Dank je wel, Harco. Inderdaad was het opnieuw toewijzen van de players en USB kanalen de oplossing.

@Bill Gates: dit blijft zeer irritant.

hoi ik heb probleem met mijn geluid instelingen in mairlist ik heb wel geluid via de pc maar niet in mairlist bij de master en mijn instelingen kan iemand mij as vrijdag even helpen met de de boel goed zetten via teamvieuwer dan kan we weer radio uitzenden kan iemand mijn helpen wat ik moet doen ik gebruik mairlist 5.3.2 we warderen allen hulpen en kennisen wie kan ons helpen de instelingen en alles goed te zetten we horen het graag gr dj-rolando

Kunt u een screenshot maken van de instellingen van het audioapparaat in de mAirList-configuratie?

dat screenshot had ik al gemaakt maar dan toch blijft geen geluid uit de master geven en bij windows geluid instellingen lopen alles op lijningang en op realtek luisprekers standaard apparaten maar er komt geen geluid uit de master en de rest wel alles het alleen geen geluid uit de master en alles die in verbinding met de stream hoort te staan

Het spijt me, maar in uw bericht hier op het forum heb ik geen screenshot ontdekt. Wilt u uploaden (drag & drop)?

@dj-blacklight er ontbreken nog een hoop gegevens. Maak je gebruik van een extern mengpaneel? Of wil je het geluid van mAirList uit direct naar de stream encoder sturen? Maak je gebruik van de interne geluidskaart of een externe geluidskaart? Wat wil je precies bereiken?

Een screenshot is een soort foto van het beeldscherm. Google maar eens op “screenshot maken”. @UliNobbe wil graag screenshots zien van de instellingen audio devices. Kun je deze maken en hier uploaden?

Mijn excuses voor de vertaling door Google Translate.

Dus de “Screenshot” ziet eruit alsof ik het meen:

zo staan ze allen komt er geen geluid uit de meester alles staat goed zoals in mijn vorige instelingen