Peter,
Ook ik gebruik een D&R Airlite in combinatie met mAirList. Het werkt uitstekend, de initiële configuratie vergt echter wel veel aandacht, geduld en de juiste volgorde. En als we pech hebben, brengt de firma Microsoft een grote Windows update uit en moet de USB set up (DirectSound) opnieuw.
Allereerst is het verstandig om de firmware van de D&R Airlite naar het meest recente niveau te brengen. In de eerste versies (zoals de mijne :() waren nogal wat software bugs aanwezig. [size=8pt]Nog steeds kan ik geen gebruik maken van de WASAPI driver (ik gebruik DirectSound), maar volgens D&R is hiervan mijn hardware/OS combinatie de oorzaak. [/size]
Ik neem aan dat je bij de aankoop van de tweedehands Airlite ook de gebruiksaanwijzing hebt meegekregen. Deze is ook te downloaden van de D&R website. Hierin staat beschreven hoe een firmware update uit te voeren. Mijn advies is de volgorde van verdere installatie in deze gebruiksaanwijzing te volgen.
Kort samengevat:
1 - Software installatie (in ieder geval Airlite Control, Airlite Meters, Airlite Configuration Manager, Airlite VOIP) De link staat hierboven in de post van paulverhoeven vermeld.
2 - Fysieke USB connectie Airlite - PC mAirList
3 - Set up USB modules (zie ook https://www.youtube.com/watch?v=1mD7JKfRlD0 ). Tip: het blijkt handig om in Windows de namen van de USB geluidskaarten te hernoemen naar bijvoorbeeld “Airlite kanaal 1” in plaats van “Speakers (2- USB Audio Codec)”
4 - Set up D&R Airlite via Configuration Manager.
5 - Set up Remote Control mAirList
Let op dat je bij mAirList de licentie voor de Airlite mixer nodig hebt, anders gaat remote control niet werken. stop/start staat bij mijn player instellingen wel aangevinkt.
Succes, laat even weten of het gelukt is.