Airlite mixer

Beste mensen,
Mijn eerste bericht op dit forum dus vergeef me als ik in de verkeerde groep zit. Ik heb een vraag over het volgende en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een 2e hands D&R Airlite mixer gekocht en probeer deze aan de gang te krijgen maar tot nog toe geen enkele reactie van mijn mixer icm mAirlist.

  1. Heb Airlite Control software version 1.0.485.0 geïnstalleerd en “Use Defaults” gebruikt.
  2. Kon in "Remote Control"D&R AIRLITE niet vinden. mAirlite software geupdate naar laatste versie, maar toen bleek dat die in de home versie niet aanwezig is.
  3. Demo versie gedownload en daar ben ik nu mee aan het experimenteren. Heb naar Wiki gekeken en config aangepast maar helpt niet. Posts op dit forum gelezen etc. etc.
    https://www.mairlist.com/forum/index.php?topic=8020.0
    https://www.mairlist.com/forum/index.php/topic,8037.0.html
    https://www.mairlist.com/dokuwiki/config:remotecontrol:airlite

Weten jullie misschien wat er fout gaat? Of werkt remote control niet in een demo versie?
Dank in ieder geval voor jullie hulp.
Peter


mAirlist Remote Control settings.png

mAirlist Soundcard settings.png

mAirlist Airlite settings.png

Beste Peter,

Stap 1:
Bij de Airlite is software van D&R meegeleverd/beschikbaar. Met die software kun je de tafel configureren. Zie hiervoor: https://www.d-r.nl/wiki/dokuwiki/doku.php?id=software:start.

Binnen je OS moet je de extra Airlite USB devices ook zien.

Stap 2:
Als je mAirlist in combinatie met een D&R Airlite wil gebruiken, moet je naast mAirlist Home Studio ook de Module Airlite kopen.
In mAirlist kun je via het configuratieprogramma de usb devices toekennen aan de juiste players.

Helaas komt het wel eens voor dat na een windows update je usb devices hernoemd worden. Stap 2 moet je dan nogmaals uitvoeren.

Bijgevoegd de instelling die ik in mAirlist heb gedaan. Ik gebruik de WASAPI driver niet.

Overigens heb ik stop/start niet aangevinkt staan onder de player instellingen.

Verder zie ik geen verschillen tussen jouw screenshots en mijn settings.


mAirlist.PNG

Peter,

Ook ik gebruik een D&R Airlite in combinatie met mAirList. Het werkt uitstekend, de initiële configuratie vergt echter wel veel aandacht, geduld en de juiste volgorde. En als we pech hebben, brengt de firma Microsoft een grote Windows update uit en moet de USB set up (DirectSound) opnieuw.

Allereerst is het verstandig om de firmware van de D&R Airlite naar het meest recente niveau te brengen. In de eerste versies (zoals de mijne :() waren nogal wat software bugs aanwezig. [size=8pt]Nog steeds kan ik geen gebruik maken van de WASAPI driver (ik gebruik DirectSound), maar volgens D&R is hiervan mijn hardware/OS combinatie de oorzaak. [/size]

Ik neem aan dat je bij de aankoop van de tweedehands Airlite ook de gebruiksaanwijzing hebt meegekregen. Deze is ook te downloaden van de D&R website. Hierin staat beschreven hoe een firmware update uit te voeren. Mijn advies is de volgorde van verdere installatie in deze gebruiksaanwijzing te volgen.

Kort samengevat:
1 - Software installatie (in ieder geval Airlite Control, Airlite Meters, Airlite Configuration Manager, Airlite VOIP) De link staat hierboven in de post van paulverhoeven vermeld.
2 - Fysieke USB connectie Airlite - PC mAirList
3 - Set up USB modules (zie ook https://www.youtube.com/watch?v=1mD7JKfRlD0 ). Tip: het blijkt handig om in Windows de namen van de USB geluidskaarten te hernoemen naar bijvoorbeeld “Airlite kanaal 1” in plaats van “Speakers (2- USB Audio Codec)”
4 - Set up D&R Airlite via Configuration Manager.
5 - Set up Remote Control mAirList

Let op dat je bij mAirList de licentie voor de Airlite mixer nodig hebt, anders gaat remote control niet werken. stop/start staat bij mijn player instellingen wel aangevinkt.

Succes, laat even weten of het gelukt is.

Beste Paul & Adriaan,

Dank voor jullie reactie. Fijn om een extra check te hebben van gebruikers die de mixer al werkend hebben. Ik heb inderdaad al die stappen doorlopen. Heb gisteren nog updates geïnstalleerd en een herstart gedaan omdat mAilist module voor D&R dat nodig zou hebben. Ik stuur een screenshot mee van Airlite Configuration Manager kanaal 4 mee. Misschien zien jullie er iets raars op of hebben jullie aanpassingen voor mij?

Even voor de duidelijkheid…Ik ga ervan uit dat de “D&R Airlite remote control” module in mAirlist alle instellingen regelt. Wat ik daarmee bedoel is dat ik geen instellingen hoef te doen in de Airlite Virtual Keyboard Mapper v2.0.53.0 omdat mairlist “D&R Airlite remote control” dit voor zijn rekening neemt. Klopt dat? Wat ik verwacht van de “D&R Airlite remote control” dat hij faderstart/PFL voor afluistering/aansturing software regelt. Klopt dat?

Wellicht werkt “D&R Airlite remote control” niet in de demo versie en moet ik deze module kopen. Maar goed dan wil ik wel zeker weten dat hij bij mij gaat werken voordat ik die ga aanschaffen.

Dank alvast voor jullie reactie.

Peter


Airlite Configuration Manager Settings.png

Peter, ik gebruik de Airlite Virtual Keyboard Mapper geheel niet, dus die is niet voorwaardelijk voor het gebruik van de D&R Airlite mixer in combinatie met mAirList.

Wellicht werkt "D&R Airlite remote control" niet in de demo versie en moet ik deze module kopen. Maar goed dan wil ik wel zeker weten dat hij bij mij gaat werken voordat ik die ga aanschaffen.

Onbekend. Ik adviseer je deze vraag (over de demo versie) aan de ontwikkelaar van de mAirList software (Torben) te stellen, afhankelijk van jouw voorkeur in het Engelse of Duitse gedeelte van dit forum. De module gaat so wie so goed werken, er zijn al vele gebruikers met deze combi.

Beste Adriaan,
Dank voor je berichtje.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Je weet niet hoe wonderen ontstaan en waar ze vandaar komen, maar gebeuren wel. :smiley:

De module is zojuist gaan werken en inderdaad zonder Airlite keybord mapper. Hij werkt dus ook in DEMO versie. Ik kan nu dus weer verder testen. Waarschijnlijk heeft de reboot, zoals altijd, ervoor gezorgd.

Dan heb ik nog een vraagje. Zou ik jouw devices.ini mogen zien. Dat zou mij weer wat werk schelen. Misschien wil/kun je die uploaden voor me.

Hoe dan ook nogmaals dank voor je reactie.

Peter

Peter from the Netherlands schreef: Zou ik jouw devices.ini mogen zien

devices.ini :o ? Waar vind ik dat bestand?

Edit: ik heb het devices.ini bestand gevonden. Ik kan het beschikbaar stellen maar ik vraag me oprecht af of dit behulpzaam is. Het instellen van de devices gaat namelijk niet via devices.ini maar via het controlpanel / config app. Daarbij is het niet vanzelfsprekend dat jouw wensen in mijn devices.ini staan opgeslagen (mAirList loopt bij mij bij Non Stop niet via de D&R AirLite bijvoorbeeld).

In de PDF bijlage een voorbeeld van mijn instellingen bij gebruik van de AirLite voor Assist. Inmiddels gebruik ik geen WASAPI meer, werkt niet stabiel. Tevens ook mijn devices.ini maar nogmaals deze niet zomaar gebruiken!


Instellingen april 2016.pdf (27.4 KB)

Beste Peter,

Ik wil graag weten hoe ik en waar ik de Module Airlite kan kopen?..
Heb de Mairlist home en nu een D&R airlite… deze wordt dus niet standaard ondersteund :-[

Hoor het graag.
Bvd Jo.

Deze is als extra module te koop via mAirlist.
Volgens mij voor 50 euro.

Paul,

Bedankt maar waar vind ik die???
Dit hoorde ik eerder maar kan deze niet vinden op de site van Mairlist?..

Jo.

Als je even contact opneemt met Torben, dan komt regelt hij dit.

Paul,

Kan hem geen persoonlijk bericht sturen, staat geblokkeerd??..
Wat een gezeur om een tafel te laten werken op deze software.

Heb al eerder een mail gestuurd maar ook geen antwoord, ik zag jou post en vraag me af hoe heb jij dit gedaan dan??
Erg jammer dit!

Jo.

Torben reageert normaal gesproken heel snel op berichten. Hij kan overigens ook Nederlands lezen (tip).

Voordat ik mAirlist heb aangeschaft, heb ik via de website contact gezocht en aangegeven welke functionaliteit ik zocht en met welke apparatuur ik werk. Persoonlijk vind ik een totaalprijs van zo’n 150 euro zeer schappelijk voor dit soort software.

Ik verwacht dat je spoedig een reactie zult krijgen.

Paul,

Klinkt goed! Ik wil je bedanken voor je moeite en een goed weekend.
Ik wacht het verder af, hij zal genoeg te doen hebben :smiley:

Groet, Jo
Ps, als het is gelukt en werkt laat ik het weten.

Paul,

Het is inmiddels gelukt en Torben is zeker zeer snel!
Bedankt voor je moeite en een goed weekend gewenst.

Jo.