Afwijkend format

Ik vermoed dat er op dit NL forum minimaal 1 gebruiker is die mij kan helpen :wink:

Volgende week woensdag, 14 februari, wil ik de gehele dag een afwijkend-van-normaal format brengen. Ik maak mijn playlisten nog op de “ouderwetse” manier, dus door gebruik te maken van regel-voor-regel gemaakte Hour Templates. Ik maak dus geen gebruik van de Fill with music blokken e.d. uit de meest recente versies van mAirList.

Nu komt mijn vraag: ik wil voor deze ene dag een afwijkende template assignment maken. Ik heb begrepen dat hiervoor nu een eenvoudige manier beschikbaar is gekomen. Aangezien ik niet het wiel wil uitvinden: wie heeft ervaring hiermee en kan voor mij een kort stappenplan schrijven? Met name hoe ik dit tijdelijke format binnen mijn reguliere weekplanning krijg.

Alvast dank!

Hoi Adriaan,

Ik zou een subplaylist maken: In de DB App ga je naar Administration - Configuration - Subplaylist. Maak een nieuwe playlist aan die je bijvoorbeeld “Valentijn” noemt. In je Template Assignements krijg je er nu een extra tabblad bij: “Valentijn”. Maak een speciale Valentijn Template en schedule muziek voor de14e op de normale manier. Alleen kies je nu niet je Master Playlist om te schedulen maar je Valentijn Template (die moet je wel even maken uiteraard)

Maak een extra event om de Valentijn Playlist te laden (net zoals je Master Playlist) en zet om 23.xx uur op de 13e het vinkje hierbij aan en haal het vinkje weg om je Masterplaylist te laden. Op de 14e om 23.xx uur haal je het vinkje weer weg bij de Valentijn Playlist en zet weer een vinkje om je gewone Master Playlist te laden.

Zelf gebruik ik dit voor 1e en 2e kerstdag en voor special occassions.

Succes!

Ed

Dank je wel voor je suggestie, Ed. Ik ga de sub-playlist aanmaken en uitvoeren, zoals door jou beschreven.

Succes, mocht je nog tegen iets aanlopen dan hoor ik dat wel :wink: