Advanced server

Hallo,

Ik kom er niet helemaal uit hoe het werkt… Ik heb al een mailtje gestuurd naar Mairlist zelf. En misschien is mijn Engels helemaal oppermachtig. Maar ik wil graag het volgende.

Ik wil graag, dat als ik met een andere PC en licentie (home studio light) inlog op de Advanced server, dat ik dan zie wat er afspeelt dus gewoon de spelende playlist. Dat ik dus op afstand de mix editor kan gebruiken om de doorstarts goed te zetten. (aangezien dat de track editor echt heel wat punten niet goed werkt)

Ik ben benieuwd…

groet,

Aldwin

Hallo Aldwin,

(via google translator)

het is niet mogelijk om mAirlist “LIVE” te bekijken terwijl de afspeellijst wordt afgespeeld, omdat uw thuisversie een onafhankelijke instantie is. Dit kan alleen via een remote desktop verbinding, waarbij je naar het Windows server scherm kijkt.

Het is echter heel eenvoudig om de playlist vanuit de database op uw computer thuis op te roepen via Home Edition en ook om de cue points & ramps te bewerken.

Ik heb het zelf gedaan, precies zoals ik je hier beschrijf. Het duurt ongeveer 5-10 minuten voor een ervaren gebruiker.

Handleiding

Hiervoor heeft u minimaal de "Advanced Server" of “Professional” editie op de server nodig.

Om met uw thuisversie toegang te krijgen tot de database van de server, moet u het volgende doen:

  • Start het kleine programma “Database Server” in de map mAirlist op de server en voer daar de benodigde gegevens in.

  • Stel een gebruiker in voor de database en geef hem toestemming om deze extern te openen

  • Activeer de server met het kleine vinkje linksboven.

  • Schakel poort 8840 inkomend en uitgaand in via de firewallmanager van de Windows-server (!), Gebruik bij https poort 9840

  • Nu naar uw mAirlist-faciliteit thuis:

  • Open het aparte venster voor de mAirlist-configuratie.

  • Voeg een nieuwe database toe en kies hiervoor mAirlist DB Internet Client.

  • Voer het IP-adres van de server in.

  • Voer uw gebruikersnaam in die u zojuist hebt opgegeven en klik op “Inloggen”

  • Er zou nu een waarde moeten verschijnen in het veld “Token”. Dit betekent dat u succesvol verbinding heeft gemaakt.

  • Zorg ervoor dat de database ook is geactiveerd met een vinkje. Sluit de configuratie.

  • Start nu de database-applicatie thuis. mAirlist geeft u nu de database thuis en de database van de server waaruit u kunt kiezen.

  • Selecteer de serverdatabase en voer uw gebruikersnaam + wachtwoord in.

  • U kunt nu uw nummers en afspeellijsten openen en bewerken.

  • Maar LET OP: Afspeellijsten die al in mAirlist op de server in het afspeelvenster zijn geladen, worden NIET bijgewerkt als u ze thuis op uw computer wijzigt.

TIP 1:

Onder transcodering kunt u verschillende kwaliteitsniveaus instellen waarvoor de audiobestanden van de server naar uw huis worden verzonden.

Voor het instellen van de cue points en ramps zijn bijvoorbeeld MP§ met 64kbps voldoende. Als het vinkje is geactiveerd, converteert mAirlist Server het muziekbestand naar deze kleine versie voordat u het bekijkt, zodat het sneller voor u laadt. Natuurlijk blijft het in goede kwaliteit op de server.

Hiervoor moet u in de configuratie door nogmaals op de nieuw toegevoegde databaseverbinding te klikken aangeven wat er van de server moet worden opgehaald en met welke kwaliteit.

TIP 2:

Ik heb mijn hele muziekarchief op de server thuis op mijn computer gespiegeld. Nadat u de database met succes aan de configuratie hebt toegevoegd, kunt u op het tabblad “Opslaglocatie-omleiding” op “Download opslaglocaties” klikken.

U krijgt een lijst met de door de database gebruikte directory’s en u kunt dubbelklikken waar u de titels in uw huis kunt vinden.

Dit betekent dat mAilrist niet langer titels hoeft te downloaden voor previews, enz., maar in plaats daarvan de originelen van uw harde schijf haalt.

Ah, now I know, it corresponds to this one.

We will continue here in the forum, not in the support.


:netherlands:

Ah, nu weet ik het, het komt overeen met deze.

We gaan hier verder op het forum, niet in de support.

Dit is een hele andere vraag… waar u naar verwijst is een vraag over een piep bij que in en que uit. En ook over de fade-in optie…

Dit gaat er over of het daad werkelijk zin vol is om te crossfade naar advanced server. Of gewoon bij de licenties te blijven die ik nu al heb.

Sorry.
Dat was een verwarring met de ondersteuning via e-mail.

Forum support only

Please use the support forum if you have any questions regarding setup, configuration and usage of the software. We do not offer any other kind of support (e-mail, phone, remote, …) for home users other than the public support forum.

(from: mAirList for Home Users / The Rules)

Okay.

Je hebt dus geen Advanced Server, maar je hebt er wel een nodig om met Home Studio of Home Studio lite toegang te krijgen tot de database om de cue-punten te corrigeren. Correct?

Is het niet voldoende als u de database op uw eerste pc vanaf de tweede pc via TeamViewer of AnyDesk benadert?

Beste Lezers, ik heb sinds een week de Professional- Home versie verkregen
Nu wil ik via een andere PC de muziek verkrijgen, moet ik op de andere PC ook mairlist hebben of is er een apparte tool beschikbaar voor de andere PC om daar de server te laten runnen.

neem aan dat er niet een 2e licentie voor hoeft aangeschaft te worden om een server op een andere PC te laten draaien en de mairlist op de main PC toegang ernaartoe te verlenen, of zie ik dat verkeerd?

en welke OS ondersteunt mairlist server?
Aleen windows of ook linux als Ubuntu bijvoorbeeld

let me know