Aantal luisteraars

is er ook zo iets voor mairlist luisteraars/gebruikers? zodat je weet waar en wie iemand luistert,

met een mediaspeler

Allereerst welkom op het mAirList forum! veel plezier.

Ik weet niet zeker of ik je vraag/behoefte goed begrijp. Volgens mij is deze inormatie geen mAirList feature, maar informatie afkomstig van de streamsoftware: IceCast of ShoutCast. Binnen de mAirList software is een ingebouwde streaming encoder aanwezig en een tool welke basaal aangeeft hoeveel luisteraars je hebt op deze stream. Differentiaties naar mediaspeler, locatie of type luisteraar is binnen mAirList volgens mij niet mogelijk.

1 Like

Hierop aanhakend: Weet iemand toevallig hoe je het aantal luisteraars uit de IceCast server kunt halen om deze op de website te tonen? Kan hier niets over vinden maar dat zou toch mogelijk moeten zijn.

Lukeman, check this: IceCast Stats on website - Genera Codice

Hi Marckxz,
I came across this site too and tried to get the php script working. For some reason it froze my website.
Have you been able to implement the script yourself? If so, could you tell me how?

Wat je ook kunt doen is de code uit CentoCast gebruiken. Zie de screenshot hieronder. Bij stream details gebruik je de code die je ziet bij current users en de regel onderaan het script.

Test dat is of dat werkt voor je. Ben nieuwsgierig of dat werkt voor je.

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Heb even de CentovaCast demo bekeken en dat zou moeten werken, er zijn widgets om bepaalde gegevens op je website te zetten.

In mijn specifieke situatie (ik maak bijvoorbeeld geen gebruik van een streaminghost) is CentovaCast helaas niet de oplossing.

Het php-script dat Marckxz bedoelt zou voor mij de oplossing zijn. Mijn kennis van php is helaas te beperkt om te kunnen achterhalen wat ik verkeerd doe :blush:

Groet,

Ed

Hi Lukeman,

Heb het script gevonden via Google en heb het zelf niet getest (heb zelf geen icecast stream)

Had het script ook via Google gevonden, komt zelfs op meerdere plaatsen voor, maar krijg het zelf niet aan de praat. Mocht ik het nog werkend krijgen dat meld ik dat hier weer. Bedankt voor het meezoeken!

oke dankjewel ik zal daar eens naar kijken