3e player toevoegen

Hallo,

Ik wil graag een 3e player in mairlist toevoegen. Het toevoegen van een 3e player en extra playlist in de configuratie gaat wel. Maar wil ik de kleuren en dat soort dingen aanpassen in de skin.ini Alleen daar zie ik deze 3e player niet. Iemand een idee waar ik moet zoeken?.

Bedankt alvast

(Google :netherlands:)

Het Controlepaneel van de Playout is slechts een onderdeel van de Configuratie.

Via het startmenu van Windows kunt u de Configuratie oproepen. Daar kun je wijzigingen aanbrengen met betrekking tot de basiseigenschappen van de Playout, zoals het aantal afspeellijsten of spelers, maar ook Scherm objecten etc. (zie screenshot: GUI).

Alles wat je kunt wijzigen in het Playout-Controlepaneel heeft een direct effect op de Playout en wordt ook opgeslagen in de Configuratie. De wijzigingen in de configuratie worden daarentegen pas van kracht na het herstarten van de Playout.

Hallo,
zoals jij omschrijft lukt mij wel de player (s) aanmaken: dus daarna opstarten en dan staan ze in de skin.ini.?Dat is wat ik eigenlijk bedoel.

Playlist

Use section [Playlist] for settings that will effect all playlists, [Playlist0] only for the first playlist, [Playlist1] for the second, and so on.

Player

Use the section [Player] to adjust the appearance of all players, [Player0_0] only for the first player of the first playlist (…) and so on.

skin.ini Reference

Heej Stefan.
Ik begrijp het niet helemaal. Moet ik de player 0_0 info in de skin.ini kopieren en plakken en dan het playernr aanpassen? Of komt het er automatisch in te staan als ik een 3e player via de config invoer.

Moet ik de player 0_0 info in de skin.ini kopieren en plakken en dan het playernr aanpassen?
Ja, bijv. [Player3_0]

Of [Player0_3]
Hoe heb je ooit een skin kunnen maken terwijl je blijkbaar de indeling niet snapt.
In geen enkele post heb je vermeld waar de extra Player komt.
Mijn eerste gedachte was 3 de Player dus hij wil naast A en B een C Player maar daar heb je geen extra playlist voor nodig.
Je zal dus wel een extra Player willen met eigen playlist (als omniplayer) dan is de indeling [Player1_0]
Wil je c Player naast a en b is a 0.0 b 0.1 en c 0.2.
Beetje meer duidelijkheid van jou kant zou wenselijk zijn.

Henk
De indeling is niet het probleem…, dat snap ik wel In de indeling staan nu playlist, klokje, 2 players, etc. Maar als ik de 3e player er in zet. Zie ik hem niet in de progfiles/mairlistconfig/skin.ini. (Ziefoto). Ik ga het tzt nog eens proberen .
Gr Jos

Misschien toch wel jij hebt het over klokjes playlist en ik had het over Player indeling.
Dat was je vraag toch?
Je vraagt ergens aan Stefan of het automatisch in de skin komt?
Nee iedere regel maak jij als je alles gelijk wil houden aan de andere players kan je het idd copieren.

Top dit is wat ik bedoel. Een player erbij en dan de kleuren ed. veranderen in de skin.ini.
Dus bv. Player 0.0 in de skin. Ini kopiëren en plakken en dan hernoemen naar bv. player 0.3

[Player0_3]

voor de derde speler van de eerste playlist aub!

zal niet werken. :wink:

Waarom niet?
Hij spreekt Duits reageert op jou halve informatie via vertaal prog.
Als je een C Player maakt is dit precies hoe het moet, hij zegt er zelfs bij op zelfde playlist!
Nogmaals zeg duidelijk wat je wil je hebt nog steeds niet gezegd wat je wil een C Player wil of losstaande omniplayer Player?

:smiley:Tikfoutje …ik weet nu wat je bedoelt :wink:

1 Like

Henk,
Stefan heeft mij al meerdere malen goed geholpen… ook in het Nederlands. Zonder geïrriteerd te reageren. Dus ik kom er wel uit . P. S toch bedankt voor je mee denken Henk
Gr Jos