2x zelfde uur bij starten MAirlist / Genereren

Hallo Allemaal, wie kan mijn vraag beantwoorden? - Als ik na het Generen van mijn playlist start, dat doe ik via Agenda / Event planner, dan hoor ik 2x achter elkaar het zelfde uur, daarna werkt het zoals het hoort! Wat doe ik verkeerd? Groet Michel Grevink

Hallo Michel, kun je een screenshot laten zien van het evenement en de actie voor het laden van de afspeellijst? Anders kunnen we alleen maar raden wat het probleem zou kunnen zijn…

Hallo Stefan, bedankt voor je reaktie. In de bijlage stuur ik 2 screenshots. Hopelijk zijn deze goed


Heel graag.

Hier is het probleem. Als uw actie wordt uitgevoerd VOOR de uurwijziging van het uur (58:30), moet dit selectievakje worden aangevinkt, zodat mAirList de afspeellijst voor het volgende uur laadt.

Het is overigens voldoende als u “Database-afspeellijst bijvoegen” selecteert - dan blijven alle elementen in de afspeellijst tot het einde van het uur (TOTH) en wordt het volgende uur afgespeeld vanaf de vaste TOTH-tijd.

Beste Stefan,
Bedankt voor je reaktie, het veranderd niks aan de situatie.
Als ik playlist start vanuit Agenda, dan speelt hij nog steeds 2x het zelfde uur.

Zojuist weer aangezet, 12:06 - deze zal hij volgend uur ook weer afspelen - Met vink uit van jou’n screenshot laad hij playlist van 12 uur, dan doet hij dat om 13 uur weer?

Vinden er andere/aanvullende evenementen of acties plaats? mAirList laadt slechts één uur als dit in de gebeurtenis is opgegeven (zoals in de schermafbeelding hier). De tweede afrekening van het uur moet daarom ergens anders worden ingesteld.

Overigens: als het selectievakje is aangevinkt, moet de gebeurtenis na TOTH uiteraard niet handmatig worden uitgevoerd, aangezien mAirList hier ook het volgende uur selecteert (1 uur in plaats van 12 uur).

Zoals Stefan al aangeeft moet je met behulp van het vinkje ‘laad de playlist voor het volgende uur’ aanvinken.

Nu de vragen:

  • laat je met het opstarten 1 of 2 playlisten in? mocht je twee playlisten inladen, dan moet je voor de tweede playlist dit vinkje aanzetten.

  • Hoe laat in het uur zorg je dat het nieuwe uur geladen wordt? als je dit met de eventplanner bijvoorbeeld om xx:59:00 uur doet en het vinkje niet aan heb staan, zal mAirlist inderdaad hetzelfde uur nog eens inladen. Zorg dus dat als je een nieuwe playlist in wilt laden, dat je dat vinkje aan hebt staan.

Je zou dus 2 events moeten aanmaken. een event zonder het vinkje waarbij je de eerste playlist inlaad zodra je de software opstart. Deze gebruik je dus bij het inladen van je eerste playlist. En een tweede event met het vinkje aan welke je daarna elk uur laat herhalen om het juiste uur daarna in te laden.