Is het mogelijk 2 Mairlist versies op 1 pc te installeren en te laten draaien?
1 versie draait continue de programmering van mijn radiostation en de andere gebruik ik om uitzendingen op te nemen.
Ik heb de studio en de Home versie 7, welke nu op 2 aparte pc’s staan.
Het plan is om 1 pc aan te schaffen en dus beide versies daar op te installeren.
Kan dit? Of moet ik dan mijn C schijf in 2en verdelen of zoiets?
De database draait op een externe harde schijf, via USB
Je kan op een computer meerdere versies van mAirlist plaatsen, maar je moet daarvoor wel een aparte folder aanmaken. Maar je kan maar 1 keer mAirlist opstarten, tenzij je gebruik maakt van een addon.
Het beste is om een c:\ schijf te hebben voor het besturingssysteem, en een d:\ schijf voor data en applicaties.
Dit gaat volgens mij niet werken, want zoals @dommel al schrijft kun je wel twee versies van mAirList op één PC installeren maar kan en mag je er maar één starten (en niet 2 tegelijkertijd).
Echter, als je één versie enkel gebruikt om je uitzendingen op te nemen, dan is daar toch een veel mooiere oplossing voor: Audio Logger mAirList Audio Logger | mAirList Radio Automation ? Dit kan wel op één PC werken.
Opnemen doe ik met Audacity…werkt prima.
Als ik een uitzending opneem start ik de andere Mairlist versie op, die hangt aan mijn mengpaneel. De andere versie draait dus op de achtergrond, live uit te zenden. Beetje lastig uit te leggen misschien
Voor dit soort situaties biedt Torben de gratis “Multi-Instance Manager” (MiM) aan, waarmee je meerdere instanties van één licentie of meerdere onafhankelijke licenties tegelijk kunt openen.
Voor alle duidelijkheid, ik heb 2 licenties. 1 voor Advanced Plus (Home) en 1 voor de Home Studio Lite versie. Deze wil dus niet opstarten, tegelijk met de Advanced Plus (Home) versie
Ik heb het nu werkend, Versie 7 en 8 tegelijk. Maar is het ook mogelijk om 2 keer versie 8 te laten draaien? Dus én Advanced Plus (Home) en Home Studio Lite, beide dus versie 8? Dat lukte bij mij niet