Streamen radio maken

Hoe loopt jou routing?
Je zegt via mairlist maar die krijgt het ook ergens vandaan, ik gok via de d&r is het daar nog stereo?
Gebruik je het juiste usb kanaal voor je retour signaal?

Inderdaad via de D&R ik gebruik het juiste usb kanaal. Ik heb er wel een beetje vestand van… :wink:. Maar nu sta ik toch voor en raadsel.

En wat is volgens jou het juiste kanaal?

Dit zijn mijn mairlist/encoder instellingen Henk


Ik weet niet of je bekend bent met een Web station mixer. Misschien zit er in de instellingen van de mixer iets fout… Lijkt mij van niet want alles werkt in vol stereo.

2 dingen je gebruikt een mix van direct sound (pfl) en wasapi (players)
En je gebruikt geen line in dat is het signaal wat je je uitzend.
Zie dat je een mic ingang gebrukt, tja das mono, maar dat klinkt dan toch ook ook ruk?
Zoek uit welke usb het totaal signaal geeft en zet dat op line in.

Henk en Adriaan super bedankt dat jullie helpen we komen steeds een stukje verder. Ik heb nu alle mogelijk heden gehad. En inderdaad als ik tijdelijk mijn encoder lijn ingang op direct sound kanaal 3 (player) zet heb ik inderdaad stereo en vise versa als ik hem op bv 4 (player) zet. Ik heb geen idee welke ingang ik moet hebben om beide kanalen op stereo te krijgen . Zoals de foto staan nu mijn instellingen…
Misschien zien jullie iets meer.
gr Jos

Ok je moet ten alle tijden wasapi gebruiken. Nu nog uitzoeken wat je totaal signaal is. Als je in windows naar de geluidskaart luisterd moet je die pakken waar het totaal op staat (ik kan je niet zeggen welke daar ik geen Webstation heb) in ieder geval een binnen komend signaal.

Ga ermee aan de slag… Bedankt

Goedenavond @Josradio, dit is de reden waarom ik naar je audio routing vroeg. Ik gebruik mAirList, heb een D&R (AirLite) mixer en een internetradiostation dat 24 x 7 non stop uitzend en soms in het weekend live. Geheel in stereo…

Zoals in dit topic al benoemd adviseert Torben (de programmeur van mAirList) om in alle situaties enkel WASAPI te gebruiken.

Als je non-stop draait is het mogelijk om vanuit mAirList rechtstreeks naar de encoder te streamen. Een ideale manier hiervoor is door een player aan te wijzen speciaal voor de non stop, in mijn geval heb ik 4 players en is dit player D. De playback van deze player staat op “Encoder” en mAirList in Automation mode. In dit geval wordt de D&R mixer dus helemaal niet gebruikt en is vrij voor productie. Zodra ik live ga streamen, schakel ik naar Assist. De Playback van de players A, B en C staan gekoppeld aan het respectievelijke kanaal op de mixer. Op de D&R webstation zijn dit er 2, denk ik. Player D is nu uitgesloten, doet niet mee. De encoder van mAirList neemt in deze modus het complete signaal van de gehele D&R mixer (dit opnamesignaal heet “Program”) en streamt dit. Via de D&R mixer kan ik de players starten en ook het signaal van mijn op de mixer aangesloten microfoon wordt meegenomen in de gehele mix. Je kunt dit signaal vinden in Windows, zoals Henk hiervoor beschreven heeft.

Werkt fantastisch!

1 Like

Hallo Henk en Adriaan
Bedankt voor jullie meewerking.
Ik heb echt alles geprobeerd om beide kanalen stereo te krijgen…helaas krijg ik het niet voor mekaar.
De laatste tip van Adriaan heb ik nagelopen zonder succes.
Alles staat op WASAPI
Assist / automatisch werk pefect
D&R mixer players starten werkt perfect.

Het laatste deel ( vanaf de encoder van Mairlist neemt …) van je verhaal begrijp ik niet Adriaan. Wat bedoel je met opnamesignaal? " Program" staat er bij mij niet bij.
Zie ik nog iets over het hoofd in mairlist instellingen. Boven in mijn foto staan nog een aantal termen

  • Standaard afspeel apparaten
  • Standaard pfl apparaat
  • Standaard opname apparaat
    Moet ik daar ook iets mee?
    Bij deze zijn jullie uitgenodigd oom een bakkie te komen doen en evt. het probleem helpen op te lossen

Heb het al eerder gezegd, je moet uitzoeken waar je totaal signaal uitkomt.
Ik heb zelf een airence en ik gok dat het principe ongeveer gelijk is.
Je hebt 4 uitgaande kanalen die je voor de players gebruikt.
Die zelfde kanalen hebben ook ingangen bij de airence heb je aux prog sub en nog een, wat jij moet (mag) doen is luisteren naar die 4 kanalen en bepalen dat je het totaal signaal hebt door er naar te luisteren, je zoekt niet naar een bepaalde naam.

1 Like

Hi Jos,
Je komt er maar niet uit. Heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik het door had met de D&R. Na deze video werd het mij duidelijk. Bekijk hem eens.

Mocht je er niet uitkomen dan wil ik je remote wel helpen. Misschien kan ik je op weg helpen. (jij hebt minder kanalen dus daar moet je even rekening mee houden)

Succes.

1 Like

Hiep Hiep Hoera
Het heeft even geduurd…het is gelukt
Iedereen super bedankt voor de tips en hulp!!

Gr Jos

wat was het probleem?

Toch wat Henk al zei het juiste totaal signaal zoeken.( was op een of andere manier moeilijk te vinden) Door het filmpje de juiste instrukties op gevolgd en voilla!

:grinning: Fijn dat je het gevonden hebt.

Ik ben ook eens met de informatie aan de slag gegaan. Alles volgens de video uitgevoerd, maar krijg nog steeds geen geluid uit mAirlite.

De uitvoer apparaten werken prima. De verbinding met de streamserver wordt ook gewoon gelegd, want dat kan ik zien in de streamserver. Bovendien wordt de track daar wel gewoon heen gestuurd. Punt is dat ik de encoder moet verbinden met de USB USB CODEC, die waar de microfoons op aangesloten zijn. Tenminste, dat levert geluid op in mAirlist, want op de stream blijft het nog steeds oorverdovend stil. Heb ondertussen alle WASAPI mogelijkheden geprobeerd. Bij de anderen heb ik geen enkel geluid in mAirlist, laat staan op de stream.

Heb ik dan toch iets over het hoofd gezien? Iemand een idee?

:face_with_raised_eyebrow: :thinking:

Is de Line-In geactiveerd?

Dank je Uli, dat was inderdaad een deel van het probleem. Nu heb ik signaal, maar wel heel erg zacht. De verbinding met de stream werkt ook gewoon, maar geluid heb ik nog niet.