Nummers worden ongewenst afgebroken aan eind van het uur

Hi, ik heb de wiki een paar keer doorgelezen maar het wordt mij niet duidelijk wat ik kan doen aan bijvoorbeeld het instarten van een nieuw nummer 20 seconden voor het hele uur. Dat klinkt heel raar.

Is het mogelijk dat mAirlist bijvoorbeeld een aantal nummers met een fade out iets inkort waardoor hij precies uitkomt op het hele uur? Een andere optie die mij ook prima lijkt maar minder mooi dan de hiervoor gestelde optie, is dat ie een nummer gewoon afspeelt tot het einde (ook al wordt het 2 minuten over het hele uur) en dat-ie dan aan de playlist van het nieuwe uur begint. Ik hoop iets van jullie te horen!

Goedenavond,

Dit is inderdaad een probleem waar ik zelf ook al een tijd mee worstel. Ik heb het nu alsvolgt gedaan:

Om xx:59:00 start het nieuws met een zachte vaste tijd. vervolgens heb ik 300 seconden ingevuld waar die overheen mag. Hierdoor is het nieuws dus tussen xx:59:00 en xx:04:00.

Ik heb dit nu enige tijd zo ingepland en het nieuws is altijd 1 a 2 minuten na het hele uur aan de beurt. Verder kapt het systeem dus geen nummers af tenzij in zeldzame gevallen het hele lange nummers zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan,

Met vriendelijke groet,
Coen

PS: Als ik live ben en zelf achter de knoppen zit dan sorteer ik in database de muziek op tijd en zoek ik een nummer die precies op de seconden uit komt.

Dit is een in het Duits beschreven tijdelijke oplossing om een ​​opening aan het einde van het uur te voorkomen.

Thx Stefan. Ik heb heel soms dat er een underrun ontstaat nadat ik playlists gegenereerd heb. Geen idee waarom dat soms ontstaat. Ik heb geen nummers verkort, wel al een paar keer de cue-punten opnieuw laten bepalen.

Hi Coen, dank voor je uitgebreide antwoord! Ik ben net aan het uitproberen geweest, ik heb het nog niet kunnen beluisteren maar ik zie nu op m’n playlists die ik net opnieuw gegenereerd heb dat de eindtijd niet meer op een heel uur is, maar bijv. om 2:00:32. Ik heb er twee screenshots bij gedaan. Dit bedoel je toch? Veel dank hoor!


Edit: Wat ik me nu afvraag… Als het huidige uur 2 minuten doorloopt dan heeft het volgende uur 2 minuten minder speeltijd en die houdt daar geen rekening mee. Dat werkt flink door, levert dat geen problemen op?

Goedenavond,

Dat klopt inderdaad zo, echter moet je dit ook doen voor de begin van het uur marker.

Op die manier kijkt mAirList in de playlist wat het beste uitkomt met natuurlijk de ingegeven 4 minuten in gedachten. Dit kan je niet in de planner zien maar alleen in de playlist in mAirList zelf.

Dus wat nu vooral belangerijk is is het goed zetten van het begin van het uur.

Hier een voorbeeld van wat die dan in de playlist doet:

De software heeft zowel de begin als eind van het uur marker een speling van 5 minuten (1 minuut voor tot 4 minuten over) en dus krijg je vaak dat die het mooi 1 a 2 minuten over het nieuws instart.

Mocht je nog vragen hebben, laat me het weten!

Met vriendelijke groet,
Coen

Ja, ik heb zeker vragen… Wat moet ik nu invullen bij die beginmarker?


Ik begrijp de terminologie niet…

Wel fijn dat je me zo snel helpt! En als ik jouw playlist zie heb ik nog een weg te gaan. Ik draai nu alleen nog muziek, nog geen jingles, geen nieuws (ga ik ook niet doen denk ik), nog geen ingewikkelde dingen…

Goednavond,

Zoals te zien is in je screenshot moet je ‘Hard vaste tijd’ naar zachte vaste tijd veranderen.
Ik gebruik zelf voor verschillende programma’s verschillende tijden daarom hier 2 voorbeelden:


Zoals hier boven te zien is mag het uur (in dit geval) om xx.00.00 beginnen met een uitloop van 240 seconden.


Het uur mag duren (in dit geval) tot xx.59.59 met een uitloop van 300 seconden.

Op deze manier kan het nieuws dus nooit later dan 4 minuten over het hele uur ingestart worden (anders kapt die de plaat af) en start die na xx.59.59 geen nieuwe plaat meer in.

Je kan zelf ook de xx.59.59 veranderen naar bijvoorbeeld xx.59.00 als je niet erg vind dat het nieuws bijvoorbeeld om xx.59.00 wordt ingestart (mocht dat zo uitkomen)

Met vriendelijke groet,
Coen

Thx! Ik ga dit proberen. De tweede optie die je laat zien geeft direct een melding van underrun, geen idee waarom… Maar de eerste lijkt me prima.

Edit: Of zie ik het verkeerd? Is je eerste screenshot het begin en de tweede het eind van het uur?

Hi Coen, ik heb de instellingen doorgevoerd zoals je hebt aangegeven. Het goeie nieuws is dat ik al een uur heb zien eindigen om xx:59:23 alleen bleef het daarna stil tot het begin van het volgende uur. En als het uur doorloopt tot xx:01:35 dan hakt het nieuwe uur er precies op het hele uur doorheen. Ik heb de instellingen voor het begin van het uur doorgevoerd, zie screenshots. En om niets over het hoofd te zien, alles afgesloten en opnieuw gestart, nieuwe playlists laten genereren…


Wat gaat er mis? Jij een idee?

Edit: Moet er in de event editor iets worden aangepast? Het staat nu zo ingesteld.

Er is een instelling in de afspeellijstconfiguratie “Wacht op harde fix-tijden om te bereiken”. Als het vinkje actief is, wacht mAirlist op de moeilijke tijd aan het begin van het uur. Als het vinkje is uitgeschakeld, slaat mAirlist de “Pauze” over en gaat direct verder met het volgende item in de playlist.

Een kleine hint: een goede manier om ervoor te zorgen dat je niet met een lege afspeellijst eindigt, is als je het laatste element op “backtimed” zet en het muziekblok ervoor vult met twee of drie meer nummers dan het blok nodig heeft. Dus mAirlist heeft altijd wat ademruimte.

De titels worden dan overgeslagen als het backtimed-element aan de beurt is. Maar als je modereert en sneller bent dan verwacht, heb je altijd een of twee titels in reserve, die mAirlist vervolgens activeert en niet overslaat als de tijd van het backtimed-element nog niet is bereikt.

Backtimed = mAirlist controleert wanneer het element aan de beurt is om een ​​harde of zachte vaste tijd te hebben, en plant vervolgens het begin van het vorige backtimed element om precies te eindigen wanneer de vaste tijd verstreken is.

Dank voor je reactie Stefan. Ik heb het vinkje uitgezet maar geen enkel resultaat. Precies op het hele uur wordt de vorige playlist afgebroken. Irritant…

Ik ben niet bang voor een lege playlist aan het eind van het uur. Ik wil gaan draaien met een paar gepresenteerde programma’s, de rest non-stop.

En de techniek rondom backtimed elementen heb ik al eerder doorgelezen maar ik vind het erg ingewikkeld om te doorgronden.

In de event editor staat nu ‘laden en afspelen playlist’
Met deze optie zal op dat moment de playlist worden ingeladen en meteen afgespeeld
Als het eerste item een fixed time heeft om 0.00 dan zal deze gestart worden.
Gebruik de functie ‘invoegen databank playlist’ dan wordt deze ingeladen zonder meteen afgespeeld te worden.
Deze wordt dus onder de huidige playlist toegevoegd ipv meteen gespeeld

Tip. Laat het uur eerder inladen anagezien je een zachte vaste tijd gebruikt.

Stel, met de instellingen die om xx:59 het eind van het uur aangeeft en vanaf dat moment dus een nieuwe playlist moet starten, dan moet die playlist ook al ingeladen zijn op dat moment. Als je in de agenda zet dat de nieuwe playlist pas om 0.00 mag worden ingeladen blijft het natuurlijk stil.
Wat ik ergens heb gedaan is dat de zachte vaste tijd van het einde van het uur op x.58.30 staat.
De nieuwe playlist wordt ingeladen om x.58.00
Dus een halve minuut voor het eerste moment dat het einde van het uur mag starten.

1 Like

Dit is inderdaad het probleem. Je geeft aan dat de playlist dan moet worden geladen en meteen afgespeeld moet worden. Ik heb zelf de volgende instellingen:

Zoals je hierboven ziet laad mAirList om xx.05.00 altijd de playlist van het uur dat hierna volgt. Echter: Hij voegt de playlist toe.

Op deze manier zou het moeten werken.

Met vriendelijke groet,
Coen

1 Like

Thx Coen, fijn om van je te horen! Ik heb het ingesteld zoals je hierboven hebt aangegeven maar het werkt niet zoals verwacht. Het vorige uur loopt mooi door totdat de track klaar is maar daarna wordt het stil totdat het 5 minuten over het hele uur is… Heb je nog meer tips of ideeën?

EDIT: Als ik op de regel Databank playlist toevoegen klik (scherm onderaan) dan zie ik het volgende scherm. Moet daar nog iets aangevinkt worden?

Dat klopt, dit komt omdat in je instellingen staat dat je het huidige uur laad en niet het volgende uur.

Om het volgende uur te laden moet je in dit screenshot de bovenste playlist optie aanzetten. dus 'Laad de playlist voor het volgende uur (in plaats van het huidige uur)

Voor het gemakt zou je deze kunnen laten staan en handmatig kunnen uitvoeren wanneer je de software opstart omdat je anders alleen de playlist van het uur erop kan laden. Zelf heb ik dit zo ingesteld:

Ik heb 3 taken en zal ze 1 voor 1 afgaan:

  1. Taak 1 is 1 keer per week het genereren van de playlist voor de week die komt.
  2. Taak 2 is een taak die niet gepland staat. Deze voer ik handmatig uit als ik mairlist opnieuw opstart om het huidige uur te laden.
  3. Taak 3 gebeurd zoals hierboven ieder uur om 5 over en is om de playlist van het uur erop te laden.

Hopelijk kan je hier wat mee!

Met vriendelijke groet,
Coen

Wat er nu gebeurt is dat hij de playlist van 01:00 uur af gaat spelen om 0:00 uur. En om 0:05 start-ie het eerste nummer van deze playlist nogmaals in… Het valt niet mee. Ik ga morgen verder testen, kijken hoe dat gaat.

Dat klopt, omdat je de playlist van het volgende uur laad. Zoals hierboven beschreven moet je de playlist van het huidige uur er eerst handmatig inzetten. Pas dan kan je automatisch de playlist van het volgende uur laten laden.

Het wordt beter maar nog steeds niet goed. Nu start mAirlist in ieder geval met de playlist van het huidige uur, ik heb die actie toegevoegd, de tweede actie in jouw plaatje. Da’s mooi!

Zojuist net voor 18 uur werd het 20 seconden stil, toen startte mAirlist het volgende uur. Het bizarre is dat het nummer dat gepland stond en dus niet is gedraaid wel in de database genoteerd staat als gedraaid. De playlist van 18 uur werd gestart, dat klopt. Maar precies 5 minuten over het hele uur kwam de playlist van 19 uur… In de uursjabloon heb ik nu de aanpassing gedaan dat de zachte vaste tijd nu op 1 minuut voor het hele uur staat. Of dit werkt weet ik waarschijnlijk rond 19 uur. Lastig testen dit.

Het haalt niets uit. Het werd 30 seconden voor het hele uur stil terwijl ik heb aangegeven dat het volgende uur 1 minuut voor het hele uur mag starten. Precies op het hele uur start-ie de juiste playlist die 5 minuten over wordt geskipt door de playlist van het volgende uur. Ik word er moe van… Als je nog tips voor me hebt, ik hou me aanbevolen:)