1e keer mairlist welke stappen te zetten

Hallo,

Ik heb vandaag 10-5-2020 besloten om hobbymatig over te stappen naar mMAirlist (6.3)
Ik heb ook ervaring met Zenlex,(draait onze studio op) Playout one en radio DJ.
Ik wil hem het liefst in 1 keer goed installeren.

Wat heb ik:

• PC een i7, een paar Terrabyte aan muziek per jaar in mappen opgeslagen
  • Mengpaneel is de D&R Airlite (airlite module voor nodig las ik al)
  • nu nog tijd zat hoewel per 1 juni weer ergens een detachering (en ik wil vanaf die locatie evt ook voicetracken beter nu vast melden dan later had het maar gezegd want dan …)

Ik heb wel rond gelezen hier maar nog niet gevonden wat echt een antwoord geeft op mijn vragen.

Kan iemand mij in heldere stappen de noodzakelijke volgorde waarin te werken uitleggen.

Zoals het er nu uit ziet gaat het de Homeversie worden met Airlite uitbreiding

Ik spreek en lees ook Duits en Engels dus evt verwiijzingen naar anderstalige items is geen probleem.
Ik ben redelijk thuis in computers maar geen echte nerd (nog)

Alvast bedankt

Hallo,

welkom bij de mAirList-gemeenschap.
Groeten aan [edit]. Dat doet me denken aan een fijne vakantie (die helaas te lang geleden was; ik was toen nog vrij jong, maar ik kan het me goed herinneren).

Dat was de vertaling van Google.
Het gaat verder in het Engels; bedankt daarvoor. :slightly_smiling_face:

Have you read our wiki “Getting Started with mAirList”?
I’m working on updating the text and screenshots, but the essential information is still correct.

Are you a so called “home user”?
Please check here: https://www.mairlist.com/en/home-users/

If “yes”, you can buy mAirList Home Studio (first step) and an Add-On for AirLite (second step).
The other option is to buy mAirList Advanced Edition with a 75% discount for home users (available for Professional Studio, too).

Groeten, Uli

Goedenavond Roland-Digitower,

Hartelijk welkom in de mAirList-community en op dit forum! Je gaat veel plezier beleven aan de perfecte combinatie mAirList en D&R Airlite.

Ik heb wel rond gelezen hier maar nog niet gevonden wat echt een antwoord geeft op mijn vragen.

Ik ben een ervaren mAirList gebruiker ( > 8 jaar) en gebruiker van een Airlite (> 4 jaar). Ik zie echter nog niet precies wat je al geprobeerd hebt en welke vragen je hebt. Kun je iets specifieker zijn?

De opzet is vaak eerst een indeling maken een een database.

Soms is het eerst het nieuwe muziekbestand >> naar de map “nieuw” alvorens in de database toevoegen.
Ik heb vanavond het document “aan de slag met” doorgelezen en dingen uitgeprobeerd en ben al weer een paar stappen verder.

Nu lijkt mij de volgens stappen:
1 een database aanmaken
2 bestanden taggen
3 juiste type aanwijzen
(ik bv ook opnamen van eigen shows die ik later ook weer opnieuw wil afspelen Hoe noem ik die? )
3 De Airlite integreren inclusief de hotbuttons
.
Niet te veel in 1 keer maar wil er ook niet achter komen na een hoop uren erin gestoken te hebben het gevoel van ok dat kan ik opnieuw gaan doen.

Alvast bedankt
Roland

Met de d&r kan ik je niet helpen want die heb ik niet maar de opbouw van je database kan ik je wel wat hint geven.
Door een aantal fouten (van mij) bleef een keer achter het kabeltje van de externe HD hangen, weg muziek. Opnieuw beginnen 2 de keer sluiting in usb weg 2de schijf.
Dus kan stellen maak backups van je muziek en je database file.
Zelf heb ik een nas gekocht daar de muziek mappen gemaakt en die synct met de mairlist pc dus ik werk lokaal maar kan altijd een copie van de nas trekken. Je schrijft dat je een aantal terabyte muziek hebt als je dat in een keer gaat in scannen lijkt het mij dat de computer heel lang bezig is. Zou je muziek in blokken erbij zetten, per artiest bijvoorbeeld.
Voor je begind met muziek inladen zou ik door je muziek heen gaan met een programma als media monkey stel je hebt de Rolling Stones en the rolling stones Dan krijg je 2 entry’s in je database. Met een programma als media monkey kan je dat eerst effenen.

Net zoals Henk, gebruik ook ik een NAS (Synology) voor de centrale opslag van bestanden.

Voor wat betreft de integratie van D&R Airlite en mAirList;

https://wiki.mairlist.com/config:remotecontrol:airlite#configuration

Let wel op, dat je de juiste mAirList licentie koopt (dus inclusief de Airlite module). Veel plezier!

1 Like

Adraan, Ik ga me inlezen in de eerder genoemde links.

Ik ben al weer een heel eind wijzer geworden mijn dank aan het forum daarvoor.

En heb van middag de proversie maar even aangeschaft.

t was mooi weer en ik zat toch maar thuis.tenminste tot 2 juni dan weer ergens een klus in t zuiden.

Thank you.

@henk: :stuck_out_tongue:

(post withdrawn by author, will be automatically deleted in 24000 hours unless flagged)